Monday 17 October 2011

ခ်ိဳတကူး ႏွင့္ ဂုဏ္ရည္တူသူမ်ား



(မင္းဒင္ ေရးသည္)
ဆရာေအာင္သင္း၏ " ခ်ဳိတကူးႏွင့္ ဂုဏ္ရည္မတူ " ကုိ က်ေနာ္ အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ဘဝ က ဖတ္ခဲ့ရဘူးသည္။
ဆရာေအာင္သင္း၏ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္လည္း ခ်ဳိတကူးကုိ ျပန္ေတြ႕ရျပန္ပါ သည္။ေတြ႕ဖန္မ်ားေသာ္ ခ်ဳိတကူးကုိ က်ေနာ္ ရင္းႏွီးလာသည္။ 
 အျပည့္အ စုံမဟုတ္သည့္တိုင္ မွတ္မိသမ်ွ ခ်ဳိတကူး၏ အေႀကာင္း မွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္၏။


Summary

ခ်ဳိတကူးမွာ ေျမလတ္ျမိဳ႕ ေလးတစ္ျမဳိ႕့မွ ဆယ္သံုးႏွစ္ဝန္းက်င္အရြယ္ကုလားေလး ျဖစ္ပါသည္။ ခ်ဳိတကူး သည္ ထိုၿမိဳ႕သား မဟုတ္ပါ။ 
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္းတြင္ ခ်ဳိတကူးတုိ႔ မိသားစု အိႏၵိယ ျပည္သုိ ့ ျပန္မည္ ့ သေဘာၤတစင္း အဆိုပါေျမလတ္ျမိဳ႕ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ကပ္ေန စဥ္ ခ်ဳိတကူး တုိ႔့ သားအဖ သံုးေယာက္ အစားအေသာက္ ဝယ္ရန္ ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ အဆင္း ၊ ရုတ္တရက္ ေလေၾကာင္းရန္ အခ်က္ေပး ဥၾသ သံေၾကာင့္ ကမ္းမွ အေရးေပၚ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရာ ခ်ဳိတကူးတုိ႔ သားအဖ သံုးေယာက္ မိသားစုႏွင္ ့ ကြဲလ်က္ က်န္ခဲ့ရရွာ သည္ ဟုဆုိပါသည္။
................................
မၾကာ မတင္မွာပင္ ခ်ဳိတကူး၏ အေဖႏွင့္ အကုိမွာ ကာလဝမ္း ေရာဂါေႀကာင့္ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင္႔ ဆံုးပါးကုန္ၾကရာ တၿမိဳ႕တရြာတြင္ တ ေကာင္ၾကြက္ တမ်က္ႏွာ က်န္ေနခဲ့ရွာေသာ ခ်ဳိတကူးမွာ တၿမိဳ႕လံုး ခိုင္းဖတ္ဘဝ ေရာက္ရရွာသည္။ 
တဝမ္းတခါး အတြက္ ေရခပ္ ထင္းခြဲ မွအစ ေအာက္ေျခသိမ္း အမွဳိက္သိမ္း လူတကာ မလုပ္ခ်င္သည့္ အလုပ္မ်ဳိးစုံျဖင့္ အသက္ဆက္ခဲ့ ရသူ ျဖစ္ပါသည္။ 
လူတကာကုိ ေအာက္ က်ဳိ႕ကာ ဘဝကို ျဖစ္သည့္ နည္းျဖင့္ ရုန္းကုန္ ေနရသည့္ မိမရွိ ဘ မရွိ ေဆြမ်ဳိး ဥာတကာ နတၳိ ခ်ဳိတကူးကို တၿမိဳ႕လံုးက ဂရုဏာသက္ၾက သည္ ဟု ဆုိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ခ်ဳိတကူးကား သူ႔ဘဝကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပင္ ျဖတ္ေက်ာ္ေနခဲ့သည္ ဆို၏။

အႏွီ ခ်ဳိတကူးသည္ တေန႔ေသာ အခါ ဒါရုိက္တာ ဦးသုခ ရိုက္ကူးေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးႀကီး ေမသစ္ ပါဝင္သည့္ ဂုဏ္ရည္မတူ အမည္ရွိ အလြမ္းဇာတ္ ဘုိင္စကုပ္ကုိ ၾကည့္ေနစဥ္ ေမသစ္ႀကီး၏ ပုိင္ႏုိင္လွေသာ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ ရွဳိက္ႀကီးတငင္ ငိုသည္ ဟုဆုိ ပါသည္။ ရုပ္ရွင္ရံုအျပင္ ေရာက္သည့္တုိင္ ေမသစ္ကို သနားမဆံုးႏုိင္ တဖြဖြ ျဖစ္ရသည္ ဆုိ၏။
.....................................
တၿမိဳ႕လံုးက ဝိုင္းသနားၾကေသာ ဒုကၡသည္အစစ္ ခ်ဳိတကူးသည္ ဘိုင္စကုပ္ထဲက ဒုကၡသည္ အတု ေမသစ္ကုိ ၾကည့္ကာ သနား ခဲ့ေလ ေသာေၾကာင့္ ဆရာေအာင္သင္းသည္ သူ ့ဇာတ္အဆံုးတြင္ လူတုိ႔၏ သေဘာသည္ အစစ္ထက္ အတုကို ပုိမိုျမတ္ႏိုးတတ္ေႀကာင္း ေကာက္ ခ်က္ျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ပါသည္။
.......................................
ေရးဖြဲ႔မွဳပင္ သဘာဝက်နပိုင္ႏုိင္ေလသေလာ။
က်ေနာ္ပင္လ်ွင္ ခံစားတတ္သူေပေလာ မေဝခြဲႏုိင္လင့္ ကစား ခ်ဳိတကူး၏ ဇာတ္လမ္းသည္ က်ေနာ့္စိတ္အစဥ္တြင္ အဆံုးမသတ္ႏုိင္ေသးေခ်။ 
 သေဘာၤႀကီး ကမ္းကခြာ သြားယံုမွ်ွျဖင့္ ခ်ဳိတကူးသည္ ဘဝကုိ စံုးစံုး အျမွဳပ္ခံလုိက္ေလ သေလာ။ 
ေအာင္လံၿမိဳ႕တြင္ပင္ အရြယ္ေရာက္ကာ အိမ္ေထာင္ရက္သား က်သြားေလသေလာ။
ခ်ဳိတကူး၏ သားစဥ္ ေျမး ဆက္တုိ႔သည္ ေအာင္လံျမဳိ႕တြင္ ယခုတုိင္ ရွိေနေသးသေလာ။ 
သို႔တည္းမဟုတ္ မဟာ ဇနကၠထံုး ႏွလံုးမူလ်က္ ရရာအလုပ္ကုိ လုပ္ကိုင္လ်က္ ေငြေၾကးစု ေဆာင္းကာ လံုေလာက္ သည့္တေန႔တြင္ မိသားစုရွိရာ အိႏၵိယျပည္ႀကီးသုိ႔ တမူး၊ မိုးေရး လမ္းမွ ျဖတ္သန္းျပန္ သြားႏိုင္ ခဲ့ေလသေလာ။
.....................................

စတုတၱတန္း ဖတ္စာပါ သားတေယာက္ကိုသာ ျမင္သည္ ဟူေသာ ပံုျပင္မွာ ေအာက္ပါ အတုိင္း ျဖစ္၏။ ဇရပ္အုိ တခုေပၚတြင္ အဘုိးအိုတစ္ဦး ထိုင္လ်က္နားေနသည္။
မလွမ္းမကမ္းရွိ ေရတြင္းတခု တြင္ မိန္းမႀကီး သံုးဦး ေရအိုးကိုယ္စီျဖင့္ ေရငင္လ်က္ ရွိၾကစဥ္ ပထမ မိန္းမႀကီးက သူ၏သားသည္ သီခ်င္းဆိုရာ၌ အသံ အလြန္ေကာင္းသူဟု ဆုိ၏။ 
ဒုတိယ မိန္းမႀကီးကမူ သူ၏ သားသည္ အေျပးအလြန္သန္သည္ ဟု ဆိုျပန္သည္။ တတိယ မိန္းမႀကီးကမူ သားျဖစ္သူအေႀကာင္းတခြန္းမွ် မဟေခ်။ ထုိစဥ္ ကေလးငယ္သံုးဦးသည္ ေရတြင္းရွိရာသုိ႔ လာေနၾက၏။ 
တဦးေသာ ကေလးမွာ အလြန္ သာယာေသာ ေတးသီခ်င္း တပုဒ္ကုိ သီဆုိ ရင္း လာေန၏။ အျခားကေလး တဦးမွာမူ သံေဂြတခုကုိ လွိမ့္လ်က္ အေျပးလာေန၏။ 
ထိုကေလး ႏွစ္ဦးစလံုးမွာ ေရတြင္းဘက္သုိ႔လွည့္ ၍ပင္ မၾကည့္ေခ်။ 
ေနာက္ဆံုး ခပ္မွန္မွန္ ေလ်ွာက္လာေနေသာ ကေလးငယ္မွာ ေရတြင္းရွိရာ သုိ႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ ေရာက္လာကာ တတိယ မိန္းမႀကီး၏ ေရအိုးကို ထမ္းလ်က္ထြက္ခြာ သြားေလသည္။ ထုိအခါ ပထမႏွင့္ ဒုတိယ မိန္းမႀကီးတုိ႔က ဇရပ္ေပၚရွိ အဘုိးအုိအား မိမိတို႔၏ သားမ်ားကုိ ျမင္လုိက္ပါသေလာ? ဟုေမး၏။
ဤတြင္အဘိုးအုိက " ကၽြႏ္ုပ္ သားတေယာက္ကိုသာ ျမင္ပါသည္ " ဟု ဆိုသည္။

သည္လို ပံုႏွင့္ မုိးႀကီးခ်ဳပ္ ေပေရာ့မည္။ ျပည္ပသုိ႔ ေရာက္ေနၾကေသာ ျမန္မာအားလံုးကို ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္ အဘိုးအုိတစ္ေယာက္သာ ရွိပါမူ ........" ျမန္မာျပည္သားမ်ားကုိ ျမင္မိပါသေလာ " ေမးသူရွိသည္ ဟူျငားအံ့ ။
" ကၽြႏ္ုပ္ ခ်ဳိတကူး တုိ႔ကိုသာ ျမင္သည္ " ဟု ဆိုမည္ ထင္ ၏။ 
ကမၻာ့အတန္းအစား ဝိဥာဥ္ မ်ား တြင္ ပံုပန္းခ်ီေရးျခင္းငွာ စာရင္း မဝင္ေသာ ခ်ဳိတကူးပံုတူ စာရင္းတြင္ က်ေနာ္သည္လည္း အဝင္အပါ ျဖစ္ေလသည္။
...................................


No comments:

Post a Comment