Friday 23 September 2011

အမာက သၾကၤန္ၿပန္လြမ္းမိပါေရ

၁။ နိဒါန္း

အခ်ိန္အခါသမယက ရခိုင္သားတိုင္းစိတ္ဘ၀င္တိ အလိုလိုၿမဴးရေရ ခါေတာ္သၾကၤန္ၿဖစ္ပါေရ။ 
 ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အမာၿမိဳ့ ဘ၀သစ္ရြာေခ်မွာ အက်ြန္နန့္ တကြရြာသူရြာသား ဘုန္းၾကီးအစ လူငယ္တိေစာ္  ပထမဦးဆံုး ရခိုင္ရိုးရာ သၾကၤန္ခ်ဖို့ ရင္ခုန္မွုတိနန့္ တတူၿပင္ဆင္စရာဟိေစာ္တိၿပင္ဆင္နီကတ္ပါေရ။ ကာလသားေခ်တိကမ႑ပ္ေဆာက္လူေဆာက္ ၀ါးထမ္းလူထမ္း ရီကန္ေဖာ္လူေဖာ္နန့္ မအားကတ္ရပါ။ ဘုန္းၾကီးတိကေလ့ရြာလူၾကီးတိဘားက ခြင့္ၿပဳခ်က္ယူ စီစိုဥ္ပီးစရာ တီဗီေဆာင္းေဗာက္ တိကိုတတ္ႏိုင္သေလာက္ ၀ိုင္း၀န္းလုပ္ပီးပါေရ။  
ဘ၀သစ္ ()က အေခ် အက အုပ္စုတိကေလ့ အကကို ကိုယ္တိုင္တိုက္နီကတ္ပါေရ။ 
အကဆရာမ နီမေကာင္းလို့ အေခ်တိ အံ့ၾသေကာင္းထမန္း ကိုယ့္ဒိုးဗတ္ ကိုယ္တီး တိုက္နီကတ္ပါေရ။ အက်ြန္ရို့ ဘ၀သစ္()က ထြက္ဖို့ အပ်ိဳေခ်ာတိမွာ တခါေလ့မကဖူးလို့ ရန္ၿဖစ္ခဲၿဖစ္ ဗနာ အကတိုက္နီကတ္ရပါေရ ညစိုဥ္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ။

၂။ သၾကၤန္ၿဖစ္ေပါ ္လာပံုသမိုင္း

သၾကၤန္ ………..အကူးအေၿပာင္း (၀ါ) ကူးေၿပာင္းၿခင္းလို့ ဖြင့္ဆိုကတ္ပါေရ။ 
 ရခုိင္ဓည၀တီၿပည့္သ်ွင္ စႏၵာသူရိယမင္းၾကီးေရ ၿမတ္စြာဘုရားသ်ွင္နန့္ အယင္ဘ၀က သူငယ္ခ်င္းၿဖစ္ခဖူးေရလို့ စာဆိုတိဟိခဖူးပါေရ။
  ေယဇူးနန့္ ဘီစီ-၅၆၈မွာ ၿမတ္စြာဘုရားေရ ေနာက္လိုက္သံဃာ အပါး၅၀၀ ေနာင့္ တတူေက်ာက္ေတာ္ေတာင္ကို ၾကြခ်ီလာဗ်လ္ ဘုရင္နန့္ တိုင္းသူၿပည္သားတိ ကိုးကြယ္ဖို့ မဟာၿမတ္မုနိ ဆင္းတုေတာ္ကို ပံုစံတူကိုယ္ပြားေတာ္ အၿဖစ္သြန္းလုပ္စီခပါေရ။
ရခိုင္ၿပည္သူ ရခိုင္ၿပည္သားရို့ေရ ယင္းဆင္းတုေတာ္ကို အမႊီးနံသာရီ တိနန့္ ပက္ၿဖန္းဗနာ    ရီသပၸါယ္ပူေဇာ္ကတ္ရပါေရ။
  ယင္းတြက္ေၾကာင္း ႏွစ္စိုဥ္ ႏွစ္စိုဥ္ ေဒအခ်ိန္မွာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္တိကို ရီသပၸါယ္ပူေဇာ္ေရ ဓေလ့ၿဖစ္ထြန္းလာရေရလို့ဆိုပါေရ။
  ရီသပၸါယ္ ပူေဇာ္အၿပီးမွာ က်န္ဟိခေရ နံသာရီစင္တိ နန့္ ရခိုင္ၿပည္သူတိ အခ်င္းခ်င္းပက္ေလာင္းၿခင္းအားၿဖင့့္ ရီေလာင္းေရ ဓေလ့ေခ်တခု ခ်စ္ေကာင္းထမန္းေပါ ္ေပါက္လာဗ်လ္ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ အၿဖစ္က်င္းပၿခင္းၿဖစ္ေတလို့ ရခိုင္ရို့၏ သၾကၤန္ သမိုင္းကို ဂုပိုင္ တအံ့တအား တြိ့ဟိရပါေရ။

၃။ ရခိုင္သၾကၤန္က်င္းပပံု ဓေလ့ထံုးတမ္းစိုဥ္လာ

ရခိုင္လူမ်ိဳးတိေရ မိမိရို့ ရိုးရာ ခ်စ္စရာအတာသၾကၤန္ကို အဆင့္()ဆင့္ နန့္ က်င္းပကတ္ရပါေရ။ 
၁။ နံသာသြီးပြဲ         
၂။ ဘုရားရီခ်ိဳးပြဲ ၃။  
သၾကၤန္ရီေလာင္းပြဲ ဆိုဗနာ တဆင့္ခ်င္းတဆင့္ခ်င္း စနစ္တက် က်င္းပၿပဳလုပ္ကတ္ပါေရ။ရခိုင္လူမ်ိဳးတိေရ သမိုင္းတေလ်ွာက္မွာ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လာေရလူမ်ိဳးတိအၿဖစ္ထင္သ်ွားပါေရ။
ယင္းနန့္ အညီ ေဒသၾကၤန္ပြဲေတာ္ေရ ဘာသာေရးကို အၿခီခံဗ်လ္ ၿဖစ္ေပါ ္လာေရ ယုိဥ္ေက်းမွုပြဲေတာ္ၿဖစ္ေတအတြက္ ……

သၾကၤန္အၾကိဳနိမတိုင္ခင္ တရက္အလိုမွာ ရပ္ကြက္တိ အိမ္တိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတိ နန့္ သိမ္ အေဆာက္အအံု စသည္ရို့ကို အယင္ဆံုး ဆီးေၾကာသန့္စင္ကတ္ရပါေရ။ 
 ႏွစ္သစ္ကိုေရာက္ဖို့ဗ်လ္ၿဖစ္လို့ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးတိကို သန့္စင္ၿခင္းၿဖစ္ေတလို့ေလ့ လူၾကီးတိ ေၿပာသံကို ၾကားဖူးခပါေရ။

ေနာက္တဆင့္အနီနန့္ သၾကၤန္အၾကိဳနိ့ ညဇာသားမွာ ရပ္ကြက္ထိပ္ ခြဆံုတိမွာ ဓမၼာရံု
တိ ယာယီမ႑ပ္တိ ရန္ကုန္မွာဆုိေက သိမ္ၿဖဴကြင္းရို့မွာ အပ်ိဳေခ်တိေရ နံသာၿဖဴ နံသာနီ ကရမက္ အစဟိေရ အမႊီးနံသာတံုးတိ မိမိေက်ာက္ပိ်ဳဥ္ တိကို အိမ္ကနီယူေဆာင္လာဗ်လ္ စုေပါင္းနံသာသြီးကတ္ရပါေရ။ 
(မရီးေခ်)မမေခ်တိ သြီးေရနံသာကို ကိုလူပ်ိဳ (ေမာင္းေမာင္ေခ်)တိက လိုက္လံသိမ္းဆည္းယူကတ္ရေရ အတြက္ အက်ြန္ရို့ ရခို္င္အတာသၾကၤန္ေရ အပ်ိဳလူပ်ိဳ နီးစပ္ခြင့္ကို လြတ္လပ္စြာပီးေရ ပြဲေလ့ၿဖစ္ပါေရ။
ၾကားၿဖတ္ေၿပာရေက သၾကၤန္ခ်ိန္ခါ ေယာက်ၤားပ်ိဳေရ ဆင္းရဲသည္ၿဖစ္စီ ခ်မ္းသာသည္ၿဖစ္စီ အဆင့္အတန္းဂုဏ္ကိုငဲ့ကြက္ၿခင္း မဟိရဘဲ မိမိခ်စ္ႏွစ္သက္ေတ လွပ်ိဳၿဖဴကို မိတၱာရီေလာင္းပိုင္ခြင့္ ခ်စ္စကားဆိုပိုင္ခြင့္ ဟိပါေရ။ 
 ရီအေလာင္းခံရေရ လွပ်ိဳၿဖဴေခ်ကေလ့ မိမိၾကိဳက္ႏွစ္သက္သည္ၿဖစ္စီ မၾကိဳက္သည္ၿဖစ္စီ ၿငိဳၿငင္ၿခင္းဆဲေရးဆိုၿခင္းကို မၿပဳလုပ္ရပါ။။ 
ယင္းအၿပင္ သမီးသ်ွင္ အမိ မ႑ပ ္ သ်ွင္ အရီးမတိ ကေလ့ ထိုအပ်ိဳလပ်ိဳမ်ားၿဖစ္ရပ္မွာ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ၿခင္းမၿပဳရလို့ ပစ (ႏွုတ္) ရာဇ၀င္အရာ ၾကားဖူးပါေရ။
ယင္းေၾကာင့္ အက်ြန္ရို့ရခိုင္ၿပည္မွာ ေယာက်ၤားမမ တိ၏တန္းတူအခြင့္အရီးဟိမွုကို သၾကၤန္ႏွစ္ကူးခ်ိန္ခါမွာ ၿမင္တြီ့ႏိုင္ပါေရ။

မရီးေခ်ရို့ နံသာသီြးနီေရ အခါ မ႑ပ ္အၿပင္မွာ ကိုလပ်ိဳတိနန့္ အေခ်တိေရ ကလူက ဆိုလူဆို တီးလူတီး နန့္ သံညံသံထပ္ ရြာလံုးၿပတ္ ၿမဴးတူးနီကတ္ပါေရ။
သံြီးလို့ရဟိလာေရ နံသာရည္တိကို အိုးၾကီးတလံုးေထးမွာ ထည့္ကတ္ရပါေရ။ ယင္းခ်င့္ကို နံသာသီြးပြဲလို့ ေခါ ္ၿခင္းၿဖစ္ပါေရ။

ဒုတိယ နိ့ၿဖစ္ေတ သၾကၤန္အက်နိမွာ ရပ္ကြက္မွာဟိေရလူၾကီးလူလတ္တိ ဦးေဆာင္ဗနာ အပ်ိဳ လပ်ိဳတိ အားလံုးကိုစုရံုး အတီးအမွုတ္တိ နန့္ လွဴဘြယ္၀ထုပစည္းတိ၊ အမႊီးနံသာရည္အိုးတိကိုင္ေဆာင္ၿပီးေက ရြာတန္းလမ္းမၾကီးမွာ စီတန္းလွည့္လည္ၿပီးေက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို့လားကတ္ရပါေရ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရာက္ေတခါ အသင့္ေရာက္နီကတ္ေတ လူငယ္အဖြဲ့က အက်ြန့္ရို့လူပရိသတ္တိကို အေညာင္းေၿပအညာေၿပ အခ်ိဳရည္တိ တိုက္ေက်ြူးကတ္ပါေရ။ 
လွဴဘြယ္၀ထုတိ ဘုန္းၾကီးကိုဆက္ကပ္အၿပီးမွာ သံဃာေတာ္တိဘားက ငါးပါးသီလ ခံယူကတ္ရပါေရ။ ငါးပါးသီလခံယူေဆာက္တည္ၿပီးမွ ယင္းေက်ာင္းမွာဟိေရ ဗုဒၶဘုရားဆင္းတုေတာ္တိကို ကိုလပ်ိဳလူလတ္တိက နံသာရီစင္တိ နန့္ဆီးေၾကာသန့္စင္ ရီသပါယ္ကတ္ရပါေရ။ 
မရီးေခ် အပ်ိဳေခ်ာတိ ယူေဆာင္လာေရ နံသာအိုးေထးက နံသာရီတိနန့္ ဂုပိုင္ပူေဇာ္ၿပီးနာ သၾကၤန္ကိုၾကိဳဆိုေရ ဓေလ့ေရ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိ၏ တုႏွုိင္းမဟိေရ ခ်စ္စရာ့ပြဲေတာ္ေခ် ၿဖစ္ပါေရ။ 
ဘုရားရီခ်ိဳးၿပီးေရခါ အပ်ိဳ၊လပ်ိဳ ေဘးေဘ အရီးေခ် အစိတ္ေက ဖိုးဖိုးေဘာင္ေဘာင္မက်န္ က်န္ဟိေရ နံသာရီစင္ကို သေၿပခက္ေခ် ဆြတ္ဗ်လ္ အခ်င္းခ်င္းပက္ခံုးထက္ေခ်တိမွာ ေလာင္းပီးၿခင္းနန့္ ႏွစ္သစ္ဆုမြန္ေလ့ ေတာင္းပီးကတ္ပါေရ။

သၾကၤန္အက်နိ့ကစလို့ အတက္နိအထိ ()ရက္စလံုးမွာ လွပ်ိဳၿဖဴတိေရ ရီေလာင္း မ႑ပ္ ကိုကိုယ္စီ ၀င္ဗ်လ္ ဆင္တူ၀တ္စံုတိ ၀တ္လို့ရီကစပ္ကတ္ရပါေရ။
ေဒရီေလာင္းပြဲဓေလ့ေခ်ေရအပ်ိဳလပ်ိဳတိကို အနီးကတ္စကားေၿပာဆိုခြင့္ပီးေရပြဲ တြီ့ဆံုခြင့္ နန့္ မိတၱာ စကားေၿပာဆိုခြင့္ပီးေရ လြတ္လပ္ၿပီးမ်ွတေရ ပြဲအၿဖစ္အထက္မွာေဖာ္ၿပလားၿပီးၿဖစ္ပါေရ။ 
အလ်ား()နံဟိေရ ေလာင္းၾကီးမွာ မ႑ပ္ အလယ္မွာ ခ်ထားရပါေရ။ 
 မ႑ပ္အၾဟိဖက္မွာ သစ္သားတန္း(ရင္တား) ကိုရာဇမတ္ကြက္နန့္ တကြအခိုင္အမာ ကာရံထားရေရလို့ ဆိုပါေရ။ 
 မ႑ပ္ ကိုအုန္းခက္အုန္းလက္ ပိေတာက္ ငု၀ါတိနန့္ အလွဆင္ဗနာ မ႑ပ္ ဖူးစီးစာတမ္းကိုေလ့ ခ်ိန္ဆြဲထားကတ္ရပါေရ။
နိ့စိုဥ္ မိုးထ (၁၀)နာရီကပင္ ညဇာ ()နာရီေလာက္ထိ အပ်ိဳလပ်ိဳတိ ရီကစပ္ခြင့္ရကတ္ပါေရ။

၄။ သၾကၤန္ မ႑ပ္ နန့္ ရီေလာင္းၿခင္း

ခ်စ္ဖို့ေကာင္းေရ အက်ြန္ရို့ ရိုးရာသၾကၤန္မွာ ရီကစပ္ေရအခါ ေဒပိုင္စည္းကမ္းခ်က္ေခ်တိနန့္ စနစ္တက်ဖြဲ့စီးထားေစာ္ကို တြီ့ရပါေရ။
အက်ြန့္ရို့ လွပ်ိဳၿဖဴတိေရ သၾကၤန္မ႑ပ္အေထးမွာ ဟိေရ ေလာင္းၾကီးေနာက္ဖက္မွာ မ႑ပ္ကိုမ်က္ႏွာမူလို့တန္းစီထိုင္ကတ္ရပါေရ။
ကိုလပ်ိဳ ေယာက်ၤားေခ်တိက အုပ္စုလိုက္ပင္ၿဖစ္ၿဖစ္ တေယာက္ခ်င္းပင္ၿဖစ္ၿဖစ္ မ႑ပ္ၿပင္ပကနီ သံခ်ပ္ထိုး ခြန္းေတာက္တိ သီဆိုႏိုင္ပါေရ။
ၿပီးေက ကိုယ္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေတ မမေခ်တိကို ရီ၀င္ေလာင္းကတ္ပါေရ။
ရီးေလာင္းေရအခါ မ႑ပ္သ်ွင္အရီးရို့ဘားကခြင့္ၿပဳခ်က္ေတာင္းၿပီးမွရာ မိမိရို့ ရီေလာင္းခ်င္ေရ လွပ်ိဳၿဖဴမရီးကိုရီြးခ်ယ္ေခါ ္ယူကတ္ရပါေရ။
ရီေလာင္းေရအခါ မရီးအပ်ိဳတိက အယင္ဆံုး ေမာင္းေမာင္လပ်ိဳတိရီပံုးေထးမွာ အယင္ဆံုးေလာင္းေထးကရီၿဖည့္ပီးကတ္ရပါေရ။
ေမာင္းေမာင္ရို့က ေယာက်ၤားပ်ိဳတိက စလို့ရီသံုးေခါက္ စတင္ေလာင္းဗ်လ္ ေခါ ္ခါမွ မရီးရို့ကၿပန္လို့ ရီးေလာင္းခြင့္ရပါေရ။ 
ယင္းပိုင္နန့္ ရခိုင္သၾကၤန္မွာ ရခိုင္သားနန့္ ရခိုင္သမ ရီကစပ္ကတ္ရပါေရ။
႑ပ္ ၿပင္ပမွာ ခိုက္ရန္ၿဖိဳက္ပြားၿခင္းမဟိရေအာင္ေလ့ ထိန္းသိမ္းကတ္ရပါသိေရ။ 
အက်ြန္ရို့၏ ကိုယ္ပိုင္မူ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ဟိေရ ရခိုင္သၾကၤန္ေရ ၿမန္မာတႏိုင္ငံလံုးမွာတမူထူးၿခားေရပြဲေတာ္ေခ်တခုအၿဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားကတ္ပါေရ။

၅။ နိဂံုး

လူမ်ိဳးတခုခ်င္းစီမွာ သူရို့ပိုင္ဆိုင္ေရ ကိုယ္ပိုင္အမ်ိဳးသားေရး လကၡဏာေခ်တိ ဟိကတ္ေတမဟုတ္ပါလား။ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္မွု နန့္ ယိုဥ္ေက်းမွု ဓေလ့ပြဲေတာ္ေခ်တိေရ ကိုယ့္အမ်ိဳးကို ကိုယ္မွတ္မိေစေရ အရာတိ မဟုတ္ပါလား။
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မိမိဇာေနရာမွာပင္နီနီ တေယာက္ပင္ဟိဟိ ႏွစ္ေယာက္ပင္စုစု မိမိ နန့္သက္ဆိုင္ေရ အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာတိကို ထိန္းသိမ္းၿခင္းနန့္ ၿပန့္ပြားေအာင္ ၿမွင့္တင္ၿခင္းေရ မဂၤလာတပါး ၿဖစ္ေတပိုင္ တဦးတေယာက္ကေလ့သြင့္မခိုင္းေစဘဲ ကိုယ္ပိုင္အသိတရား နန့္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္တတ္ၿခင္းေရ မိမိရို့ အမ်ိဳး နန့္ သီလကို ေစာင့္ထိန္းၿခင္းမွန္ေရပိုင္ တဖက္တလမ္းက အားပီးအားေၿမွာက္ၿပဳတတ္ေတအေလ့အထေစာ္ ၿမင့္ၿမတ္ၿပီး ဖြံ့ၿဖိဳးေရ စိတ္ဓါတ္တိၿဖစ္ပါေရ။ အက်ြန္ရို့ေရ ေယဇူးနန့္လို့ ေဒပိုင္ရိုးရာဓေလ့နန့္ ကိုက္ညီေရ ရခိုင္သၾကၤန္ပြဲေခ်ကို ဘ၀သစ္ေက်းရြာ အမာၿမိဳ့နယ္မွာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က လူငယ္လူလတ္လူၾကီးအင္အားစုတိနန့္ စစည္ကကားက်င္းပခကတ္ပါေရ။
ေပ်ာက္ကြယ္နီေရ ဓေလ့ေခ်တိကို ေဖာ္ထုတ္တတ္ၿခင္းေရ ၿမတ္ေသာ မဂၤလာၿဖစ္ပါေရ။
                                                          ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အမာသၾကၤန္

သၾကၤန္အၾကိဳနိၿဖစ္ပါေရ။ ဘ၀သစ္ေက်းရြာ အမာၿမိဳ့လွပ်ိဳၿဖဴေခ်တိကဒုတိယအၾကိမ္ေၿမာက္ ရခိုင္နံသာသြီးပြဲမွာ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲနီကတ္ေစာ္ၿဖစ္ပါေရ။ 
 နံသာသီြးအၿပီးမွာအက်ြန္ရို့ေရ ရြာရိုးတေလ်ာက္လမ္းမကိုပတ္ဗ်လ္ေနာက္ထပ္ရခုိင္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတခုထဲကို ဘုရားရီခ်ိဳးဖို့ စီတန္းလွည့္လည္ကတ္ပါေရ။
အပ်ိဳေခ်တိက သြီးထားေရ နံသာခြက္ေခ်တိကိုယ္စီကိုင္လို့ လူတန္းေနာက္ဆံုးမွာ ကာလသားတိက ကခုန္သီဆိုနီကတ္ပါေရ။ဘုရားရီခ်ိဳးအၿပီးမွာ အက်ြန္ရို့ေဒပိုင္အမွတ္တရ ဓါတ္ပံုရိုက္ကတ္ပါေရ။








ဘ၀သစ္သူတိ နန့္တတူ ေပ်ာ္ၾကီးက်ကတ္ပါေရ။









 ရခိုင္ရိုးရာအကတိ ကၿပေဖ်ာ္ေၿဖဖို့အတြက္ ဘ၀သစ္လူငယ္အဖြဲ့က ကိုယ္ထူကိုယ္ထေဆာက္လုပ္လိုက္ကတ္ေတ                    မ႑ပ ္ပါ..။ဇာေနရာဇာကိုပင္ေရာက္ေရာက္ ရခိုင္ေရ ရခိုင္ပါရာ။
သၾကၤန္ရီေလာင္းမ႑ပ္ၿဖစ္ပါေရ။
အယင္အယင္ႏွစ္တိမွာေလ့ ေဒေနရာမွာေဒပိုင္ရခိုင္သၾကၤန္ မ႑ပ္က်င္းပေလ့ဟိပါေရ။ 
ရခိုင္နန့္တူေစာ္ဆိုလို့ ေလာင္းတခုရာဟိေစာ္ကိုအက်ြန္မႏွစ္ကတြီ့ၿမင္ခရပါေရ။ 
ေယဒါေလ့သြင့္ မႏွစ္ကအက်ြန္ေရပထမဆံုးေဒရြာကိုေရာက္ေစာ္ေလ့ၿဖစ္ထိန္းခ်ဳပ္ထားေရ ေၿမာက္ဦးကဆရာေတာ္ကေလ့ ေရွးရိုးစြဲအလြန္ဆန္ေစာ္ပါေရ။ ဆရာေတာ္က ေလာင္းတင္ေစာ္ေရ လင္ေတာင္းေစာ္လို့ေၿပာပါေရ။ 
ေယဇူးနန့္နံသာသြီးပြဲရာလုပ္ႏိုင္ၿပီးေက သၾကၤန္ကိုေဒႏွစ္မွ ရခိုင္သၾကၤန္ပီပီသသခ်ကတ္ရပါေရ ေဒဖက္ေက်ာင္းကဆရာေတာ္အကူအညီနန့္။ ရခိုင္ေက်ာင္းကႏွစ္ေက်ာင္းဟိေစာ္ပါကိုယင္းရြာမွာ ..ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းကေလ့ မတည့္ကတ္ပါ။ မေၿပာခ်င္ယာ မတည့္ပံုမတည့္နီးတိကို။




 ေဒအေခ်တိေစာ္ ေကာင္းခ်စ္ဖို့ေကာင္းေရအေခ်တိပါ။ 
ဇာဗီဇ ဇာသြီးပါကတ္ပါေလေတာ့မသိ။
သူရို့အကဆရာမနီမေကာင္းလို့ဆီးရံုတက္နီရေစာ္ေတာင္ ကိုယ္တိုင္အကတိုက္ဗနာ ကကတ္ေတအေခ်တိပါ။
အကရူးကတ္ေစာ္ဒိုးဗတ္ရူးကတ္ေစာ္မွာ သူ့ရို့အၿပင္ဟိပါဖို့လား။
နိခင္းေတာင္မက အက်ြန္ရို့ရန္ပံုေငြၾဟာေရအနီနန့္ ညဥ့္ခါေလ့ စတိတ္ရွိုးခ်ေရအတြက္ ညဥ့္ခါတိုင္ေကေလ့ သူရို့တိကကတ္ရပါေရ။ ရယ္ေလ့ရယ္ခ်င္ေရ..တခါတလီေဒအေခ်တိကိုမ်က္ႏွာမဲၿပဗနာ ေၿခာက္ပိုက္ရေစာ္ေလ့သနားပါေရ။ ၾကည့္ပါခ်။ 
ဂုမွသူရို့ကၿပီးဒရာသိ စက္ထက္ကဆင္းေစာ္နန့္ အရာစင္ေအာက္မွာကနီကတ္ပါေရ။ 
အက်ြန္ရို့ကဖို့ေလ့ ထားပါအုံ့သိေလ။ 
အက်ြန့္ရို့က အဂုမွကဖူးေစာ္ပါေလ။….ဟူးးးး သူရို့ေလ့ အကႏွစ္မ်ိဳးကပါေရ။
ေဒအက ကေတာ့ခါ နံသာသြီးပြဲနန့္ ဘုရားရီခ်ိဳးပြဲဓေလ့ေခ်ကိုေဖာ္က်ဴးထားေရ ေတးၿခင္းပါ။ 
သူရို့ဆရာ ဒိုးဗတ္သမားကိုယ္တိုင္ရီးစပ္ထားေရလို့သိရပါေရ။ 
သၾကၤန္သူေခ်နန့္ေလ့ ကကတ္ပါသိေရ။
အားပီးလိုက္ကတ္ပါတခ်။။ 
၀မ္းနည္းစရာအက်ြန္ရို့အေခ်တိကို တူညီ၀တ္စံုမဆင္ပီးႏိုင္ခပါ။
 







ေအတေခါက္ကေတာ့ခါ အက်ြန့္ရို့အလွည့္ပါ။ အက်ြန္ရို့ေလ့ စံုတြဲအက နန့္ လွပ်ိဳၿဖဴက ၂မ်ိဳးကပါေရ။
 “ ယဥ္ေက်းမွုနန့္ ရီပက္ခံေမေလ ဂ်က္ေကာင္းေကပက္ေလာင္းေမ..မရံွဴးတမ္းေလ့ ေလာင္းကတ္ပါေမေလ။ေလာင္းၾကီးေလာင္းေခ်ၿပိဳင္လို့ေလ..ရီၿဖည့္လို့ေမာင္ရို့ကိုေစာင့္ေရ ..ဆင္တူ၀တ္လို့နီကတ္ေတ။ ငြီဖလားေခ်ကိုင္လို့ေလ ကိုယ့္လူကိုေလာင္းဖို့ေစာင့္ကတ္ေတ”  ဆိုေရေတးၿခင္းနန့္ ညီလို့ေခ်ကကတ္ပါေရ
။ေဒဓါတ္ပံုကေတာ့ခါ အယင္ကသၾကၤန္ေတးၿခင္းနန့္ ကထားပါေရ။
ငိုလို့ရယ္လို့ ရန္ၿဖစ္လို့တိုက္ထားရေရ အကပါ။ 
စင္ထက္ကိုေရာက္ေတအခ်ိန္အထိ ထိုသူၿခီကြက္လိုက္ၾကည့္ေဒသူ့လက္ကြက္လိုက္ၾကည့္နန့္..အားလံုးသူ ငိုရုပ္ေပါက္နီကတ္ေစာ္ကို တေခါက္ေခ်ခ် အားပီးလိုက္ကတ္ပါ။

ေနာက္ဆံုးအနီနန့္ ရခိုင္ရိုးရာ လပ်ိဳ အပ်ိဳမိတၱာရီေလာင္းသရုပ္ၿပပြဲ နန့္သၾကၤန္ရီေလာင္းမ႑ပ္ဖြင့္ပြဲကို အဆံုးသတ္ဗနာ ရီေလာင္းခြင့္ပီးလိုက္ရပါေရ။
ေဒဟင့္ေရ အက်ြန္ရို့ ရိုးရာကိုသရုပ္ၿပၿခင္းရာၿဖစ္ပါေရ။မိတၱာရီေလာင္းခြင့္ကို နီၿမီေဒသ အေၿခအေနအရ အက်ြန့္ရို့ရခိုင္ပ်ိဳၿဖဴေခ်တိ လံုၿခံဳေရးအရ အက်ြန္ရို့ခြင့္မၿပဳခကတ္ပါ။
ေဒပိုင္ပြဲၿဖစ္ေၿမာက္ခေရအတြက္ လူတိုင္း လူတိုင္းေရအင္မတန္ပီတိ၀မ္းေၿမာက္မိကတ္ပါေရ။
ေနာက္ႏွစ္တိမွာေလ့ ေဒပိုင္မိမိရုိ့ရိုးရာေခ်တိကို ရခုိင္ၿပည္နန့္ ခရီးမိုင္ေထာင္ခ်ီ၀ီးလီပတ္စီ မိမိနန့္တသားတည္းထည့္ယူလားဗ်လ္..ေရာက္ရာအရပ္မွာ ရခိုင္ယိုဥ္ေက်းမွု စည္ပင္ထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿခင္းေရ ရခိုင္သူရခိုင္သားတိုင္း၏ မြီးရာပါ တာ၀န္မဟုတ္ပါလား။။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္က က်င္းပခေရ ပထမဆံုးအၾကိမ္ေၿမာက္ ရခိုင္ရိုးရာ နံသာသြီးပြဲဓါတ္ပံုကို အမွတ္တရအနိန္နန့္ တင္ပီးလိုက္ပါယင့္။ (ေဒခ်င့္ေရ ယင္းရြာမွာဟိေရ တခုတည္းေသာ ၿမီလမ္းမၾကီးၿဖစ္ပါေရ)

၂၀၀၉ ႏွစ္ကအက်ြန္ရို့ရုပ္ပံုလႊာတိၿဖစ္ပါေရ။
                                                                                                                                                                 
မွတ္ခ်က္။      ။၂၀၀၄ ေအပရယ္မွာ ရခိုင္စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမွုအဖြဲ့(ရန္ကုန္)ကထုတ္ေတ ရခိုင္ရိုးရာသၾကၤန္ပြဲေတာ္ booklet  ေခ်ကိုကိုးကားဗနာ သင့္ေလ်ာ္ေရပိုင္ အတိုခ်ဳံရီးသားလိုက္ပါေရ။ အက်ြန္ေၿပာခ်င္ေရ ရီးသားခ်င္ေရ အေၾကာင္းအရာေခ်တိကိုပါ ၾကားညွပ္သံုးထားေရအတြက္ စာဖတ္ပရိသတ္တိကို ရသပိုင္းဆိုင္ရာ တစံုတရာပီးႏိုင္ခဖို့ေမ်ွာ္လင့္ပါေရ။ 
ႏွစ္သစ္မွာက်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ကတ္ပါစီ။

ေက်ာ့ၾကာညိဳ(ရခိုင္သမီးပ်ိဳ)
၁၁.၀၄.၂၀၁၁
 
ရခိုင္သမီးပ်ိဳးဆိုဒ္မွ ကူယူထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment