Tuesday 6 September 2011

လိုင္ရိုးေတာ္ဓါတ္သမိုင္း အခန္း (၁၀) (၁၁)

သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးလက္ထက္ ဓါတ္မြီေတာ္မ်ားပ်ံ႕ႏွံ႕ျခင္း။

အဇာတသတ္မင္းကြယ္လြန္ခၿပီးေနာက္တြင္ ဥဒယမင္းျဖစ္လာသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ႏု႐ုဒၶါမင္း၊ မု႑မင္း၊ နာဂဒါမင္း၊ သုသုမင္း၊ ကာဌာေသာမင္း၊ သားတက်ိပ္၊ နန္းကုိးဦး၊ စႏၵဂုတ္စသည္ျဖင့္ မင္းအသီးသီးနန္းစံၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၈၆) ခုႏွစ္တြင္ ဗႏၶဳသာရမင္းနန္းတက္သည္။
ဤမင္းသည္ သကၠရာဇ္ (၂၁၄) ခုႏွစ္တြင္ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္သည္။ 
ယင္းေနာက္ သားျဖစ္သူ ဓမၼာေသာကမင္းသည္ နန္းဆက္ခံသည္။
ဤမင္း၏အေၾကာင္းကုိ ဤသုိ႔လွ်င္ တြိရ၏။ (ဤမင္းစဥ္သည္ သမႏၲစကၡဳဒိပနီက်မ္းပ-တြဲ မဇၩိမမင္းကုိးဆက္မွ)

သီရိဓမၼာေသာကမင္းအေၾကာင္း

သီရိဓမၼာေသာကမင္းကုိ ပါဋလိပုတ္ျပည္၊ ဘုရင္ ဗိႏၵဳသာရမင္းႀကီးႏွင့္မယ္ေတာ္ ေမာရိယသာကီ၀င္အမ်ဳိးျဖစ္ေသာ ဓမၼာမင္းသမီး႐ို႕မွ မြီးဖြားသည္။ 
ေနာင္ေတာ္ ညီေတာ္႐ို႕ကား ကိုိးက်ိပ္ကုိးေယာက္ဟိ၏။
ဖခင္ဗိႏၵဳသာရ မင္းႀကီးသည္ နန္းသက္ (၂၈) ႏွစ္ သာသနာသကၠရာဇ္ (၂၁၄) ခုႏွစ္သုိ႔ေရာက္ဟိသည့္အခါမွာ မက်န္းမမာျဖစ္လတ္၏။ 
ယင္းကုိ သားေတာ္ဓမၼာေသာကမင္းက ျပဳစုေစာင့္ေလွ်ာက္ေကၽြးမြီးျပဳစု၏။ 
ဘခင္မွာေရာဂါ သက္သာျခင္းမဟိခပဲ နတ္ရြာစံေတာ္မူ၏။ 
ဤသတင္းစကားကုိၾကားကုန္ေသာ ေနာင္ေတာ္သုမကာမင္းသားႏွင့္ (၉၉) ေယာက္ေသာညီေတာ္ေနာင္ေတာ္မင္းသား႐ို႕သည္ နန္းလုရန္တုိက္ခုိက္လာကုန္၏။ 
အေသာကသည္ ထုိမင္းသား (၉၉) ေယာက္႐ို႕ကုိ တုိက္ခုိက္ႏွိပ္ကြပ္ၿပီးမွ သာသနာသကၠရာဇ္ (၂၁၈) ခုႏွစ္တြင္ မင္းအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္သည္။

အာေသာကမင္းျဖစ္လာသည့္အခါမွာ အိႏၵိယျပည္၌ ဧကရာဇ္ဘုရင္မ်ားအတြင္း တန္ခုိးအႀကီးမားဆုံးေသာ ဘုရင္တဆူျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဘာသာ၌သက္၀င္ယုံၾကည္ေသာဘုရင္ျဖစ္ၿပီး ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျပန္႔ပြားေအာင္ အႀကီးက်ယ္ဆုံးေဆာင္ရြက္ခသည္။ 
အာေသာကမင္းႀကီးသည္ မင္းအျဖစ္ကုိရဟိၿပီးသည့္ေနာက္ (၈) ႏွစ္ကာလၾကာေအာင္တုိင္ ဗုဒၶဘာသာကုိ သက္၀င္ယုံၾကည္မႈမဟိသိမ့္ေပ။ 
ကလိဂၤစစ္ပြဲတြင္ တရားသံေ၀ဂရၿပီး တရားဓမၼဘက္သုိ႔ စိတ္ႏွလုံးၫႊတ္လာသည္။
မင္းႀကီးသည္ တိတၱိေျခာက္ေသာင္း႐ို႕ကုိ အၿမဲလုပ္ေကၽြးနီရာမွ တနိေသာအခါ ဣေျႏၵမဟိေသာ တိတၱိ႐ို႕ကုိျမင္ရ၍ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္သည္ကုိ သိလီရကား အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေကာင္းကုိ ရြီးခ်ယ္၍ လွဴအံ့အႀကံျဖစ္၏။

တနိေသာအခါ နိေၾကဓသာမေဏဆြမ္းခံလာသည္ကုိ ျမင္လီလွ်င္ ပင့္ဖိတ္၍ နန္းေတာ္၌ထား၏။ မင္းႀကီးသည္ဆြမ္းကပ္၍ သာမေဏဆြမ္းဘုန္းပီးၿပီးေသာအခါ မင္ႀကီးက သာမေဏအားအမ်ဳိးႏွင့္တကြ အယူ၀ါဒကုိမီး၏။ 
ထုိအခါ သာမေဏက ဓမၼပဒအပၸမာဒ၀ဂၤကုိ ေဟာေတာ္မူလတ္လွ်င္ သဒၶါတရားထက္သန္သျဖင့္ သာမေဏႏွင့္တကြ ဥပဇၩာယ္ဆရာ၊ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိသင္ပီးေသာဆရာ၊ သီတင္းသုံးေဖာ္သံဃာ႐ို႕အား သွ်စ္၀က္ေသာဆြမ္းကုိ နိတုိင္းမျပတ္ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း၏။ 
သဒၶါဗလ၀ေၾကာင့္ ေျခာက္ေသာင္းေသာ တိတၱိ႐ို႔၏ဆြမ္း၀က္ကုိပယ္၍ ရဟႏၲာေျခာက္ေသာင္း႐ို႕အား နန္းေတာ္သုိ႔ပင့္ဖိတ္ၿပီးလွ်င္ ဆြမ္းလုပ္ေကၽြး၏။
ရဟန္း႐ို႕နီထိုင္ရန္အတြက္ အာေသာကရာမေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအား ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္း၏။
တခါေသာ္ မင္းႀကီးသည္ သံဃာေတာ္႐ို႕အား ပစၥည္းေလးပါးတရားေတာ္သည္ ပဇာမွာ ဟိလီသနည္းဟုမီးလတ္ရာ ရဟန္းေတာ္႐ို႕က ဘုရားတရားေတာ္သည္ကား ဓမၼ၀ိနယအားျဖင့္ ႏွစ္ပါး၊ ပိဋကတ္အားျဖင့္ သုံးပါး၊ နိကယ္အားျဖင့္ ငါးပါး၊ အဂၤါအားျဖင့္ကုိးပါး၊ ဓမၼခႏၶာအားျဖင့္ သွ်စ္ေသာင္းေလးေထာင္ဟိ၏ဟုေျဖ၏။
မင္းႀကီးလည္း ဓမၼခႏၶာကုိ ရည္မွန္း၍ ေစတီသွ်စ္ေသာင္းေလးေထာင္ကုိ တည္လုိေၾကာင္း ဓါတ္ေတာ္႐ို႕ကုိ မီးျမန္း၏။

ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ရွာေဖြပင့္ဖိတ္ျခင္း

ဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ ေစတီကုိေဖာက္စီ၍ ဓါတ္ေတာ္႐ို႕ကုိ မတြိမျမင္ရလီေသာအခါ ရွိအတုိင္းေစတီကုိ ျပဳပ်င္စီၿပီးမွ ရဟန္းေယာက္်ား၊ ရဟန္းမိန္းမ၊ သီတင္းသည္ေယာက္်ား၊ သီတင္းသည္မိန္းမ ဤပရိႆတ္ေလးပါးကုိယူ၍ ေ၀သာလီျပည္သုိ႔လား၏။
ေ၀သာလီျပည္၌လည္း ဓါတ္ေတာ္ကုိမရလွ်င္ ကပိလ၀တ္ျပည္သုိ႔ လား၏။
ကပိလ၀တ္ျပည္၌လည္း ဓါတ္ေတာ္ကုိမရလွ်င္ ရာမရြာသုိ႔လား၏။ 
ရာမရြာ၌ နဂါးေစာင့္ေသာေၾကာင့္ ေစတီကုိမေဖာက္ႏုိင္။
ေစတီ၌က်ေသာေပါက္တူးသည္ အပုိင္းပိုင္းက်ဳိးျပတ္ကုန္၏။ 
ဤသုိ႔ျဖစ္သျဖင့္ ရာမရြာ၌ ဓါတ္ေတာ္ကုိမရလွ်င္ အလႅကပၸျပည္သုိ႔လား၏။ 
အလႅကပၸျပည္၊ ေ၀ဌဒီပျပည္၊ ပါ၀ါျပည္၊ ကုသိႏၷာ႐ံုျပည္၊ ဤအလုံးစုံေသာျပည္႐ို႕၌ ေစတီကုိေဖာက္၍ ဓါတ္ေတာ္ကုိမရလွ်င္ ရွိအတုိင္းျပဳစီၿပီးမွ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သုိ႔ျပန္လား၏။ 
ထုိ႔ေနာက္ပရိႆတ္ေလးပါး႐ို႕ကို စည္းေ၀းစီၿပီးလွ်င္ တစုံတေယာက္ေသာသူ ဓါတ္ေတာ္ထားရာအရပ္ကုိ ၾကားဖူးသလားဟုမီး၏။
ထုိပရိႆတ္၌ အသက္ (၁၀၈) ႏွစ္ဟိေသာ မေထရ္တပါးသည္ ဓါတ္ေတာ္ထားရာ ကုိကားမသိ။ 
သုိ႔ေသာ္ ငါ၏အဖုိးမေထရ္သည္ ငါ့ကုိ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ ဟိေသာအခါ ပန္းသုံးေတာင္းကုိကုိင္ယူစီၿပီး သာမေဏ၊ ဤမည္ေသာ ၿခံဳတြင္းထဲ၌ ေက်ာက္ေစတီသုိ႔ လားကုန္အံ့ဟုေခၚ၍ ထုိအရပ္သုိ႔လားၿပီးေသာ္ ပန္းပူေဇာ္၍ သာမေဏ၊ ဤအရပ္ကား မွတ္ေကာင္းေသာ အရပ္တည္းဟု ဆုိဖူးခ၏။

ဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ ဓါတ္ေတာ္ထားရာကား ထုိအရပ္ပင္ျဖစ္ေပ၏ဟုဆုိၿပီးလွ်င္ ထုိအရပ္၌ ေတာၿခံဳကုိ သုတ္သင္ယွင္းလင္းစီ၍ ေက်ာက္ေစတီၿမီမႈန္႔႐ို႔ကုိပယ္ၿပီးေသာ္ အဂၤေတၿမီကုိျမင္၏။
အတြင္းသုိ႔၀င္ၿပီးလွ်င္ အဆင့္္ဆင့္ေသာဌာန႐ို႕မွတဆင့္ ျမတ္ဗုဒၶေဂါတမသွ်င္၏ခႏၶာကုိယ္မွ ႄကြင္းက်န္ရစ္ေသာ သမၻိႏၷဓါတ္ေတာ္မ်ားကုိ ဖူးတြိရလတ္၏။

ဓါတ္ေတာ္မ်ားကိုပူေဇာ္ျခင္း

မင္းႀကီးသည္တြိရေသာ ဓါတ္ေတာ္႐ို႕ကုိ ခုနစ္ရက္ပတ္လုံး ပူေဇာ္၏။ 
ဇမၺဳဒီပါကၽြန္းကို ေစာင့္ေလွ်ာက္ကုန္ေသာ ဘုမၼစုိး၊ ႐ုကၡစုိး၊ အာကာကစုိးစေသာ စတုေလာကပါလနတ္အေပါင္း႐ို႕သည္ ဘုရားျမတ္စြာ ဗ်ာဒိတ္စကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခသည့္နိမွစ၍ ဗ်ာဒိတ္ထားရာနီရာဌာနအသီးသီးမွ လာေရာက္ၿပီးလွ်င္ ဓါတ္မြီေတာ္႐ို႕ကို ဖူေျမာ္၏။ ထုိသုိ႔ဓါတ္မြီေတာ္မ်ားကုိ ဖူးေျမာ္ၿပီးေသာအခါ တည္နီရာဌာနအသီးသီးကုိ ေလွ်ာက္ထားကုန္၏။
ထုိအခါသီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးက အသုိ႔လွ်င္ ဓါတ္မြီေတာ္မ်ားကုိ ခြဲျခားႏုိင္ပါအံ့နည္း ဟုမီးေလွ်ာက္လီလွ်င္ နတ္သားအေပါင္း႐ို႕သည္လည္း မိမိေစာင့္ေလွ်ာက္ေသာ နီရာဌာနအေပါင္း႐ို႕တြင္ တည္လတၱံ႕ေသာ ဓါတ္ေတာ္႐ို႕ကုိပင့္ေဆာင္၍ ျပလီကုန္၏။

ရခိုင္ျပည္သို႕ဓါတ္ေတာ္မ်ားပီးပို႔ျခင္း

မင္းႀကီးသည္ လြန္စြာမွႏွစ္ေထာင္းအားရဟိလွသျဖင့္ ထုိထုိေသာဓါတ္မြီေတာ္႐ို႕၏တည္နီရာအသီးသီးတြင္ အုတ္စုိးကုန္ေသာ မင္းအေပါင္း႐ို႕အား ေရႊပီလႊာကမ္း၍ တၿပိဳင္တည္းေခၚယူကား ေစတီတည္ထား ကုိးကြယ္ရန္အတြက္ ဓါတ္မြီေတာ္ႏွင့္တကြ လွဴဒါန္းဖြယ္ရာ႐ို႕ကုိ တပါတည္းပီးအပ္သည္။ 
သီရိဓမၼာေသာက မင္းႀကီးသည္ သွ်င္မဟာတိႆႏွင့္ အသွ်င္ဗာကုလ႐ို႕အား ဓည၀တီျပည္ ဗ်ာဒိတ္၀င္နီရာမ်ားတြင္ ေစတီတည္ထားရန္အတြက္ ႄကြေရာက္ေတာ္မူရန္ေလွ်ာက္ထား၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သွ်င္ျမတ္ႏွစ္ပါးသည္ ဘုရားသွ်င္ေတာ္၏ဓါတ္ေတာ္႐ို႕ကုိ ေရႊအုတ္တြင္ထည့္လွ်က္ ရခုိင္ျပည္သုိ႔ႄကြေရာက္၏။
ရခုိင္ျပည္ ဓည၀တီျပည္သွ်င္ သူရိယစကၠမင္းႀကီး (ဘီစီ ၃၁၆-၂၇၂) သည္ ရဟႏၲအသွ်င္ျမတ္ႏွစ္ပါး႐ို႕ကုိ ခရီးဦးႀကိဳျပဳလွ်က္ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာလက္ခံသည္။

က်မ္းကုိး
၁။ ဦးကိတၱိ ။ ။ အိႏၵိယႀကီးမုံက်မ္းစာ စာ- ၁၈၊၁၉
၂။ အသွ်င္စကၠိႏၵ ။ ။ ျပည္တြင္းမကုိဋ္ဓါတ္ဦးရာဇ္ စာ ၇၄
၃။ ဦးစႏၵမာလာလကၤာရ။ ။ ရခုိင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္း၊ (ပ) စာ ၁၄၃
၄။ ဦးဦးသာထြန္း ။ ။ ဦးရာဇ္ေတာင္ဘုရားႀကီးသမုိင္း

အခန္း (၁၁)

လုိင္႐ုိးေတာ္ဓါတ္ကုိတည္ထားျခင္း

“ဗ်ာဒိတ္ဘုန္းေခါင္ ၊ ေရႊေရာင္စၾကာ
မိန္႔ေတာ္မွာကား ၊ ကေပါတဂီရိ
မည္ဟိသာေခါင္ ၊ ထုိသည္ေတာင္မွာ
ငါအေလာင္းေတာ္ ၊ စံေပ်ာ္မယြင္း
ခြာမင္းတဇစ္၊ ျဖစ္သည္ေက်ာ္ဟုိး
လုိင္႐ိုးေစတီ ၊ ေခၚတြင္ညီမွ -”

(ရွိထုံးရခုိင္ရာဇ၀င္လကၤာမွ)

ျမတ္ဗုဒၶဘုရားသခင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၂၃) ခု ကဆုန္လဆန္း (၁၄) ရက္နိတြင္ ရခုိင္ျပည္သုိ႔ ႄကြေရာက္လာခၿပီး ဦးစြာပထမ ကုလားတန္ျမစ္၏အရွိဘက္ကမ္း၊ ဓည၀တီၿမိဳ႕ေတာ္၏အေနာက္ဘက္ျဖစ္ေသာ ေသလာဂီရိအမည္ဟိသည့္ ေက်ာက္ေတာ္ေတာင္၌ ဆင္းသက္ရပ္တန္႔သည္။
ဘုရားသခင္သည္ ေသလာဂီရိေတာင္ေပၚတြင္ ရပ္နားနီရင္း အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာကုိ ျဖန္႔က်က္လွ်က္ ၾကည့္႐ႈေတာ္မူသည့္အခါ အတိတ္ဘ၀ေဟာင္း႐ို႕၏အေၾကာင္းကုိ ဆင္ျခင္သုံးသပ္သိျမင္သျဖင့္ ၿပံဳးေတာ္မူသည္။
ယင္းသုိ႔ ဘုရားသွ်င္ၿပံဳးေတာ္မူသည့္အေၾကာင္းရင္းကုိ သွ်င္အာနႏၵာကျမင္သည့္အခါ အေၾကာင္းစုံကုိ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္သည္။ 
ဘုရားသခင္သည္ ဤဓည၀တီ ရခုိင္ျပည္ႀကီး၌ ႏုငယ္စဥ္ဘ၀မ်ားစြာကပင္ က်က္စားနီထိုင္ခဖူး၏။ 
ငါဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ကား ငါ၏အသားေတာ္၊ အ႐ိုးေတာ္၊ အသြီးေတာ္႐ို႕မွ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ဓါတ္မြီေတာ္မ်ားသည္ ယခုငါမိန္႔ဟခေသာ ဗ်ာဒိတ္၀င္အရပ္႐ို႕၌ ေနာင္ေစတီမ်ားတည္လာအံ့သည္ကုိ ယွင္းျပသည္။

ဘုရားသွ်င္သည္ သက္ေတာ္ (၈၀) ျပည့္မဟာသကၠရာဇ္ (၁၄၈)၊ ခု ကဆုန္လျပည့္အဂၤါနိတြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္။
ဘုရားသွ်င္၏႐ုပ္ကလပ္ေတာ္မွ ႄကြင္းက်န္တည္ဟိခေသာ ဓါတ္ေတာ္မြီေတာ္႐ို႕ကုိ (၈) ျပည္ေထာင္ေသာ မင္းအေပါင္း႐ို႕သည္ အညီအမွ်ခြဲ၀ီယူ၍ ေစတီတည္ထားလတ္သည္။ 
အသွ်င္မဟာကႆပမေထရ္သည္ ဘုရားသွ်င္၏ဓါတ္ေတာ္႐ို႕မွာ မိစၧာဒိဌိ႐ို႕၏အႏၲရာယ္ေၾကာင့္ ေနာင္ပ်က္အံ့သည္ကုိ ႀကိဳတင္သိျမင္သျဖင့္ အဇာတသတ္မင္းကုိ တခုတည္းေသာ ဓါတ္ေတာ္ထားသုိရာကုိ ျပဳလုပ္စီမံရန္ မိန္႔ဆုိသည္။
ကႆပအသွ်င္သည္ (၈) ျပည္ေထာင္႐ို႕မွ ပ်က္စီးအံ့ေသာ ဓါတ္ေတာ္႐ို႕ကုိ ပင့္ေဆာင္စုစည္းလွ်က္ အဇာတသတ္မင္းႀကီး စီစဥ္ေသာ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၏အရွိေတာင္ေထာင့္အရပ္ ၿမီထဲေစတီ၌ ဓါတ္မြီေတာ္မ်ားကုိ စုစည္း၍ဌာပနာသြင္းထားခသည္။

ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းၾကာလာသည့္အခါ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ သီရိဓမၼာေသာကမင္းသည္ နန္းတက္သည္။ ဤမင္းသည္ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာကုိ အထူးၾကည္ၫုိလာၿပီး ဗုဒၶဘာသာအက်ဳိးကုိ မ်ားစြာေဆာင္ရြက္သည္။ 
ယခင္ သုိ၀ွက္ထားခေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ဓါတ္မြီေတာ္မ်ားကုိ ရွာေဖြစီရာ တြိရ၍ ယင္း႐ို႕ကုိေဆာင္ယူကာ ဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ ကုိးတုိင္းကုိးဌာနအရပ္သုိ႔ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကိုေစတီတည္ထား ပ်ံ႕ႏွံ႕စီသည္။ 
ယင္း၌မဟႎသကအမည္ရေသာ ရခုိင္ျပည္သုိ႔ သီရိဓမၼာေသာကမင္းသည္ သွ်င္မဟာတိႆႏွင့္ အသွ်င္ဗာကုလ႐ို႕ကုိ ဦးေဆာင္စီၿပီး ဓါတ္ေတာ္မ်ားကုိပီးပို႔စီခရာ ယင္းအခ်ိန္မွစ၍ ရခုိင္ျပည္ထဲသုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ၏ဓါတ္မြီေတာ္႐ို႕သည္ ၀င္ေရာက္လာလတ္သည္။

သိရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ ရခုိင္ျပည္သုိ႔ဓါတ္မြီေတာ္မ်ားကုိ ပီးပုိ႔လာသည့္အခ်ိန္တြင္ ရခုိင္ျပည္ဓည၀တီၿမိဳ႕ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္နန္းစံ လွ်က္ဟိေသာ ဘုရင္သုရိယစကၠမင္းႀကီး နန္းစံခ်ိန္ႏွင့္ကုိက္ညီနီသျဖင့္ သူရိယစကၠမင္းႀကီးသည္ ဓါတ္မြီေတာ္႐ို႕ကုိ အသွ်င္ႏွစ္ပါးထံမွ လက္ခံရယူကာ ဘုရားသွ်င္ ရခုိင္ျပည္သုိ႔ႄကြေရာက္လာစဥ္က ဗ်ာဒိတ္ပီးခေသာ အရပ္ဌာနအသီးသီးတြင္ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကုိ ေစတီတည္ရန္စီစဥ္သည္။

ဘုရားသွ်င္သည္ ရခုိင္ျပည္သုိ႔ႄကြေရာက္လာေသာအခါက ေက်ာက္ေတာ္ေတာင္၌ရပ္နားၿပီး အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာကုိ ျဖန္႔က်က္လွ်က္ မိန္႔ဟႃမြက္ဆုိခဖူးေသာ ဗ်ာဒိတ္၀င္အရပ္နီရာအသီးသီးမ်ား၌ ေစတီမ်ားကုိတည္ရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္။ 
ဓါတ္မြီေတာ္မ်ား၏ အမည္နာမအရြယ္အမ်ဳိးမ်ားကုိလည္း အသွ်င္တိႆႏွင့္ အသွ်င္ဗာကုလ႐ို႕က ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားပီးသည္။

ဤတြင္ယခုေပါက္ေတာၿမိဳ႕မွ အေနာက္ေျမာက္အရပ္ (၁) မုိင္ေက်ာ္ခန္႔အကြာတြင္ တည္ဟိေသာ ကေပါတဂီရိေတာင္ေပၚတြင္ ဘုရားသွ်င္ႏုငယ္စဥ္ဘ၀က ခြာမင္းတဇစ္ျဖစ္ခၿပီး ခြာမင္းဘ၀ျဖင့္ ဤေတာင္ေပၚအရပ္၌ က်င္လည္က်က္စားနီထိုင္ဖူးခရာ ယင္းကုိရည္ရြယ္လွ်က္ ဘုရားသွ်င္၏လုိင္႐ိုးေတာ္၊ လုိင္႐ႊဲေတာ္မွျဖစ္လာေသာ ဓါတ္ေတာ္႐ို႕ကုိ ဤေတာင္ကုန္းေပၚ၌ ၿမီေအာက္ဌာပနာ၍ အေပၚမွေစတီတည္ရန္ လက္သမားပန္းရံ႐ို႕ျဖင့္ စီမံေဆာင္ရြက္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓည၀တီျပည့္သွ်င္ ဘုရင္သူရိယစကၠမင္းႀကီးသည္ မိဖုရား႐ုဓိတာႏွင့္တကြ ရဟႏၲာအသွ်င္ျမတ္ ႏွစ္ပါး႐ို႕၏လမ္းၫႊန္ခ်က္အတိုိင္း လက္ခံရဟိေသာ ဓါတ္မြီေတာ္ (၂၄၇) ဆူ႐ို႕အနက္မွ လုိင္႐ိုးေတာ္ (ဂီ၀ွါ) ဓါတ္ျမတ္ႀကီးကုိ ထုိႏွစ္ သာသနာသကၠရာဇ္ (၂၂၂) ခု တန္းေဆာင္ဘုန္းလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္နိတြင္ ကေပါတဂီရိေတာင္ေပၚ၌ ေကာင္းစြာစီမံ ေဆာင္ရြက္၍ လုိင္႐ိုးေတာ္ဓါတ္ကုိ စတင္တည္ထားခသည္။ ယခုေပါက္ေတာၿမိဳ႕ ကေပါတဂီရိေတာင္ေပၚ၌ ကိန္း၀ပ္လွ်က္တည္ဟိေသာ လုိင္႐ိုးေတာ္ဓါတ္သည္ ျမတ္ဗုဒၶႏုငယ္စဥ္က ခြာမင္းတဇစ္ဘ၀ျဖင့္ က်င္လည္ခရာျဖစ္ၿပီး သာသနာသကၠရာဇ္ (၂၂၂) ခုႏွစ္တြင္ သူရိယစကၠမင္းႀကီး တည္ထားခေသာ ျမတ္ဗုဒၶေဂါတမသွ်င္ေတာ္၏ ဓါတ္ေတာ္တဆူျဖစ္ေပသည္။

ရခိုင္အလင္းေရာင္ဆိုဒ္မွ ကူယူထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment