Wednesday 5 October 2011

ရခိုင္အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရ: ပကတိျဖစ္စဥ္ကို နိုင္ငံေရအရ ရွဳ ျမင္ျခင္း (သုိ႔) အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး လမ္းစရွာေဖြျခင္း

ရခုိင္တုိ႔၏ ေရွးသမုိင္းသည္ ဗက္ေဘလုံ၊ ေမဆုိပုိေတမီးယား၊ မုိဟန္ဂ်ဳိဒါရုိ စသည့္ ကနဦးေပၚထြန္းခဲ့ေသာ အေစာပိုင္းလူ႔သမုိင္းယဥ္ေက်းမွဳမ်ားႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းပင္ စတင္ေပၚထြန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။လူ့ယဥ္ေက်းမွဳ ထြန္းကားလာသည္ ႏွင့္အမွ် ရခိုင္လူ ့အဖြဲအစည္းထဲတြင္ စာေပယဥ္ေက်းမွဳ၊ နိုင္ငံေရး၊စစ္ေရး စီးပြါးေရး၊ လူမွု ့ေရး၊ဘာသာေရး၊ သိပၸံ ႏွင့္ နည္းပညာမ်ား လည္းယွဥ္တြဲ တုိးတက္ထြန္းကားလာခဲ့ေပသည္။
ရခိုင္လူ ့အဖြဲ အစည္းသည္ ကမၼာလူ ့ပတ္ ဝန္းက်င္ အဝန္းအဝိုင္းထဲတြင္ ပါ၀င္ထုိးေဖာက္၍ ေရွးတမ္းေရာက္ေနခဲ့ရာ၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို ့၏ ဆႏၵ၊ လိုလားခ်က္၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ တို ့သည္ ကမၼာ့ လူသားဆႏၵ၊ နိူင္ငံေရးဝါဒ အဝန္းအဝိုင္း နယ္ပါယ္ထဲတြင္ အေရးပါ၍ေနခဲ့ပါသည္။ နိုင္ငံေရး ရုပ္တရား နာမ္တရားဆက္စပ္မွဳ၊ နိုင္ငံေရး ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ ဆက္ႏြယ္မွဳတို႔သည္ ရခိုင္တို႔အတြက္ဟူ၍ သီးသန္ ့ျခားနား ျဖစ္ေပၚ ထားရိွျခင္း မရိွေပ။ အေျခအေန၊ အက်ဥ္းအက်ပ္၊ လက္ရွိျဖစ္ေနသည့္ နိုင္ငံေရး အနုေလာမတရားအရ ကြာဟျခင္းသာ အထုိက္အေလ်ာက္ရိွေပသည္။
မႏုႆလူသားမ်ားပင္ျဖစ္ၾကသည့္ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔သည္၊ နိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္တိုးတက္မွဳ ႏွင့္အတူ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆက္စပ္မွဳ၊ အစဥ္ကို ယထာဘူတက်က်၊ လက္ေတြ ့ပကတိ အႏု ့လံုပတိလံု ရွု ့ျမင္သံုးသပ္ႏွိုင္မွသာလွ်င္ လက္ရွိရခိုင္ နိုင္ငံေရး ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး နိုင္ငံေရး လွုပ္ရွားမွု ့ျဖစ္စဥ္ကို သိျမင္ႏွိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ 
ထိုမွတဆင့္ မည္သို႔လုပ္ေဆာင္ရမည္ကို သိ့နားလည္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ 
ထိုသို႔အေျဖမွန္ကို ရရွိရန္ နိုင္ငံေရးကို နိုင္ငံေရး နည္းအရ အႏွစ္သာရက်က် ပကတိအေျခအေနအတိုင္း ရွု ့ျမင္သံုးသပ္ၾကရပါမည္။
သို ့ဆိုပါလွ်င္ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို ့၏ ဆႏၵသည္ လူသားတို ့၏ ဆႏၵ ႏွင့္ထပ္တူထပ္မွ်ျဖစ္သည္။
ျငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းျမည့္ေသာ ဘဝကိုလိုလားျပီး၊ ေနာင္တမလြန္ဘဝ ျငိမ္းခ်မ္းမွဳအထိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တတတ္ၾကသည္မွာ လူသားတုိင္း၏ အေျခခံဆႏၵပင္ျဖစ္ပါသည္။
ျခံဳငံုတင္ျပရလွ်င္ လက္ရွိဘဝထက္ ေကာင္းမြန္ေသာ ဘဝကိုလိုလားျပီး၊ နိုင္ငံေရးလြတ္လပ္မွဳ၊ တရားမွ်တမွဳ၊ လြတ္လပ္စြာေဖၚျပပိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ယုံျကည္ခြင့္၊တန္းတူခြင့္၊ အသက္အိုးအိမ္ အာမခံခြင့္၊ မိ့သားစု ့ဘဝလြတ္လပ္စြာထူေထာင္ခြင့္၊ မိမိသားသမီး မ်ားကိုအဌာရသ သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အတတ္ပညာမ်ိဳးစုံ တပ္လိုျခင္း၊ လူရာဝင္ဆန္ ့လိုျကျခင္း၊ဥမကြဲသစ္မပ်က္ ေနလိုုျကျခင္း၊ လူ့သိကၡာ ႏွင့္အညီေနထိုင္ ဆက္ဆန္လိုျကျခင္း သည္ လူသားတိုင္း၏ဆႏၵၼပင္ျဖစ္သည္။
ထိုထိုဆႏၵမ်ား ျပည့္ဝေစရန္ နိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္း ျဖည့္စြက္မွသာလွ်င္ အမ်ားဆံုးအက်ိဳးရလဒ္ကို ခံစားၾကရမည္။ 
လူမွဳစီးပြါးေရးဘဝတုိးတက္ ျပည့္စံုမွဳသည္ နိုင္ငံေရး မူဝါဒ လမ္းစဥ္ ခ်မွတ္က်င့္ သံုးမွ့၏ အက်ိဳးရလဒ္ပင္ျဖစ္သည္။
သို ့ျဖစ္ပါ၍ နိုင္ငံေရးကို နာမ္ပိုင္း ျဖစ္သည့္ မူဝါဒေရရာ အပိုင္း ႏွင့္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်င့္သံုးမွု ့စနစ္အပိုင္း ဟူ၍ ခြဲျခားရွုျမင္ ႏွိုင္ပါသည္။
နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ (political philosophy and political ideology)၊ နိုင္ငံေရး အဘိဓမၼာ ႏွင့္ နိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚမ်ား ျဖစ္ျကျပီး၊ နိုင္ငံေရး ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ (political system)၊ နိုင္ငံေရက်င့္သံုးမွဳ စံနစ္ပင္ျဖစ္သည္။
နိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူသားတို ့၏ ဆႏၵမ်ား ျပည့္ဝျပီး၊ အမ်ားစုဘဝ ေပ်ာ္ရြွင္ ေကာင္းစားေရး ႏွင့္ မည္သူတဦးတေယာက္ကိုမွ ေနာက္ခ်န္ မထားရစ္လိုသည့္ အျပဳသေဘာ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားအေပၚအေျခခံ ေပါက္ဖြားလာသည့္ အေတြးအေခၚတရပ္ကို “မူဝါဒ” ခ်မွတ္အေကာင္ အထည္ေဖၚျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးခ်င္း၏ ရပုိင္ခြင့္ႏွင့္ အက်ဳိးစီးပြါးကုိ ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳ ့၊ တန္ဘုိးထားသည္။ 
တခ်ိန္တည္းတြင္ ဘံုအက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ ဘံုဝါဒစံနစ္မ်ား ခ်မွတ္ကာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီမံခန္ ့ခြဲေရး၊ ဥပေဒျပဳ ့ေရး၊ တရားစီရင္ေရး စံနစ္မ်ားျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖၚျခင္းျဖစ္သည္။
နိုင္ငံေရးစနစ္ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲမွဳ ျဖစ္စဥ္သမိုင္းကို ျပန္လည္ ၾကည့္လွ်င္၊ ေက်းပိုင္ ကြ်န္ပိုင္စံနစ္၊ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စံနစ္၊ ပေဒသရဇ္စံနစ္၊ ကိုလိုနီနယ္ေရွ ့စံနစ္၊ ဖက္ဆစ္အာဏာရွင္စံနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္၊ ကြန္ျမူနစ္ ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ စံနစ္မ်ားကို ေတြ ့ရွိရေပသည္။
ထိုသုိ႔ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ရာတြင္ (Evolution) အဆင့္ဆင့္တုိးတက္ ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္၊ (Revolution) ေတာ္လွန္တိုက္ခိုက္ယူရေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ 
လူ သမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ အသက္ေပါင္း မ်ားစြာစေတးျပီး နိုင္ငံေရးကို ေျပာင္းလဲ ယူခဲ့ၾကရ သည္မ်ားလည္းရွိ၏။ 
အထူးသျဖင့္လူအမ်ားစု၏ ဘဝ မဖံုလံုမွဳ၊ ဆႏၵျပည့္ဝမွဳမရွိေတာ့လွ်င္ ရုပ္ေရာ နာမ္ပါ ပ႗ိပကၡ စတင္လာျခင္းေျကာင့္ျဖစ္သည္။ 
ထို ပ႗ိပကၡ ကိုေျဖရွင္းရန္ (သို.) အစါးထိုးျဖည့္စြက္ရန္ အဆင့္ဆင့္တုိးတက္ ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္၊ ေတာ္လွန္ တိုက္ခိုက္ ေျပာင္းလဲျခင္း မ်ားၾကားဝင္လာျကရသည္။
ပ႗ိပကၡမ်ားဆိုရာတြင္ ပစၥည္းရွင္ႏွင့္ ပစၥည္းမဲ့တို.အျကား ပ႗ိပကၡ၊ အုပ္ခ်ဴပ္သူႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံတို.အျကား ပ႗ိပကၡ၊ ဖိႏွိပ္သူႏွင့္ တြန္းလွန္သူ တို ့အျကား ပ႗ိပကၡ၊ ဘာသာေရး အစြမ္းေရာက္ ႏွင့္ လြတ္လပ္သူမ်ား အျကား ပ႗ိပကၡ၊ တဖက္လူမ်ိဳး ကို တျခားလူမ်ိဳးက ကြ်န္ျပဳ.အုပ္ခ်ဳပ္ ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေရး လွုပ္ရွားမွု. ပ႗ိပကၡ၊ ဤပ႗ိပကၡ တို.၏အေျခခံတရားတို.သည္ နိုင္ငံေရး ေျကာင္.ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္သည္။
သို.ဆိုပါလွ်င္ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို.၏ ပ႗ိပကၡသည္ ကြ်န္ုျပဳ.အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ား ႏွင္. သူ.ကြ်န္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ေတာ္လွန္ေန ျကသည့္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး နိုင္ငံေရ လွုပ္ရွားမွု.ဟု. ရွု.ျမင္ျက ရေပမည္။ 
ရခိုင္လူမ်ိဳးတို.၏ ကံျကမၼာကို ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား ဖန္တီးခြင္. ရမွသာလွ်င္ ရခိုင္ တမ်ိဳးသားလံုး ေကာင္းစားမည္ ဟု အျပည္႔အဝ သက္ဝင္ ယံုျကည္ျကရမည္။
ဒု.တိယကမၼာစစ္ ျပီးခါစ ကိုလိုနီကြ်န္ျပဳ. အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ အဆံုးသတ္ရန္ႏွင္. ကမၼာ. ျငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ႏွိုင္ရန္ အေမရိကန္သမၼတ ရု(စ္)ဘတ္က (Self-determination) ကိုယ္ပိုင္ျပဋါန္းခြင္. မူကိုခ်မွတ္ေပးခဲ့ေပသည္။ 
တဖက္တြင္လည္း ဒီမိုကေရစီလုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားအရ ယခု.လက္ရွိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ ျမန္မာမ်ားက ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား၏ ဆႏၵကို ေကာက္ခံကာ လြတ္လပ္ေရ ေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာႏွင့္. ရခိုင္အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး နိုင္ငံေရး လွုပ္ရွားမွု. ပ႗ိပကၡကို ေျဖရွင္းေပးရာ ေရာက္္.သည္။
ထိုသို႔မလုပ္ေဆာင္ ေပးပါက၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို.၏ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ေတာ္လွန္ေရး၊ နိုင္ငံေရး လွုပ္ရွားမွု.သည္ လံုးဝတရားမွ်တသည္။ 
ရခိုင္လူထု. ဆႏၵမပါပဲ ရခိုင္ျပည္ကို ျမန္မာမ်ား ၁၇၈၄ ခု.ႏွစ္ကတည္းက စစ္မျကည္ညာပဲ မတရား သိမ္းပိုက္ အုပ္ခ်ဳပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ေသာ ေတာ္လွန္ျခင္းသည္ ရခိုင္လူမ်ိဳး တမ်ိဳးတည္း ေတာ္လွန္ေနျက ျခင္းမဟွုတ္၊ ကမၼာတဝွမ္းလံုးတြင္ျဖစ္ေပၚ ေနေသာေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္သည္။ 
လပ္တေလာ လြတ္ေျမာက္ ခဲ.ျကေသာ အေရွ.တီေမာ ႏွင္.ေျမာက္ဆူဒန္ လူမ်ိဳးတို.က သက္ေသထူခဲျကေပသည္။
အလားတူပင္ ရခိုင္မ်ား ကိုယ့္ျကမၼာကို ကုိယ္တုိင္္ဖန္တီးႏွိူင္မွသာလွ်င္ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား ေကာင္းစားေရကို စြမ္းေဆာင္ ႏွိုင္မည္ဟုယံုျကည္ျခင္းသည္ နိုင္ငံေရးအရ အလြန္တရာမွ လက္ေတြ႔ က်လွေလသည္။ နိုင္ငံေရအရ ရင့္က်က္ တည္ျငိမ္သည့္နိုင္ငံမ်ဳိး တည္ေဆာက္ႏွိုင္မွသာလွ်င္ နိုင္ငံသား တဦးခ်င္းစီ၏ဘဝကို အဆံုးစြန္အထိ ျမွင့္တင္ႏွိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ေသာနိုင္ငံေရး တည္ျငိမ္သည္႔ အဆင့္ကိုရရွိရန္ အဆင့္ေလးဆင္.ထား တည္ေဆာက္ ျကရသည္။
ပထမအဆင္.တြင္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေသာ စားဝတ္ေနေရး ဖံုလံုမွဳျဖစ္သည္။ 
ဒုတိယအဆင့္တြင္ လူတို.သည္ စါးဝတ္ေနေရး ဖံုလံုလာ သည္ႏွင္.အမွ် မိမိတို. အားသန္ရာကို အာရံုစူးစုိက္ လာျကသည္။ တီထြင္ျကံဆလာ ျကသည္။ 
တတိယအဆင္.တြင္ မိမိတီထြင္ျကံဆ ရရွိလာေသာ ပိုင္ဆိုင္မွု.မ်ားကို မပ်က္စီး မေပ်ာက္ပ်က္ ေစရန္ အာမခံခ်က္ ရယူလိုျကသည္။ 
ေနာက္ဆံုး အဆင့္တြင္ အာမခံခ်က္ တည္ျငိမ္မွု.ရရွိ လာသည္ႏွင့္အမွ် မိမိ ရရွိထားသည့္အရာ၊ အေတြးအေခၚ၊ ျကံဆခ်က္မ်ားကို ကမၼာႏွင့္အဝွမ္း ျဖန္.ျဖဴးလာ ျကသည္။
လူကိုလူခ်င္း တန္ဘိုးထား လာျကသည္။
အျပန္အလွန္ ေလးစါး အသိအမွတ္ျပဳ. လာျကသည္။ ထိုရင့္က်က္တည္ျငိမ္ေသာ နိုင္ငံသားမ်ား စု.စည္းရာ နိုင္ငံသည္ နိုင္ငံေရးတည္ျငိမ္ကာ (Evolution) အသြင္ေျပာင္း လဲသည့္စနစ္ျဖင့္ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တိုးတက္လွ်က္ရွိ ေပလိမ့္မည္။
ရခိုင္တို႔အတြက္ ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ နိုင္ငံေရး အဆင့္ဆင့္တည္ေဆာက္မွဳကို ရခိုင္လူမ်ိဳး တို႔ ကုိယ္တုိင္ အေနျဖင့္သာလုပ္ေဆာင္ ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ 
တနည္းဆိုရေသာ္ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ ရခိုင္.သမၼတ နိုင္ငံ ထူေထာင္ႏွိုင္မွသာလွ်င္ ကမၻာ့လူ ့ေဘာင္ အလယ္တြင္ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား ဂုဏ္ယူႏွိုင္ ျကပါမည္။ 
အဖိႏွိပ္ခံ၊ လက္ေဝခံ ကြ်န္ဘဝ၌ ရွိေနသ၍ ကာလပတ္လံုး အႏွိမ္ခံ၊ အပယ္ခံ၊ အစားဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲ ျဖင့္ လူလံုးမလွ၊ ဘဝေရတိမ္နစ္ ေနၾကဦးမည္္။
ဤ “ရခိုင္အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရး ပကတိျဖစ္စဥ္အေပၚ နိုင္ငံေရးအရ ရွဳျမင္ျခင္း” ေဆာင္းပါးသည္ အခန္းဆက္ ၂၀ ပါဝင္ေသာ ေဆာင္းပါးရွည္ႀကီး ျဖစ္ၿပိီး၊ ရခိုင့္နိုင္ငံေရး၊ ေတာ္လွန္ေရး၊ ပါတီ အဖြဲ.အစည္း မ်ားႏွင့္ ရခိုင္ျပည္အမ်ိဳးသား ေကာင္စီ (ANC) ႏွင့္ ေဒသတြင္း နိုင္ငံေရး၊ ကမၼာ့နိုင္ငံေရး အပါအဝင္ အမ်ိဳးသား နိုင္ငံေရး မူဝါဒမ်ားကို တင္ျပထားသည္။
ထပ္ဆင့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ေရွ.ဆက္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ တာဝန္ ဝတၱရား မ်ားကို စံနစ္တက် တစုတစည္းတည္းတင္ျပႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစား ျပဳစုထားေပသည္။
နိုင္ငံေရး နိုးၾကားမွဳႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရး တာဝန္သိတတ္္မွဳမ်ားသည္ မိမိတုိ႔လူ႔အဖြဲ႔စည္းအတုိင္းတာျဖင့္ အဆင့္မီလာမွသာလွ်င္ ထုိႏိုင္ငံထိုလူမ်ိဳး တုိးတက္ႏွိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ 
အႏွီသုိ႔ေသာ နိုးၾကားမွဳ၊ တုိးတက္မွဳမ်ားအတြက္ အေထာက္ အကူျပု့ႏုိုင္ရန္ႏွင့္၊ ၍ အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး ႏွင့္ နိုင္ငံေတာ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရ ခရီးရွည္ခ်ီတက္ရဦးမည့္ ဤလုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးအတြက္ တတ္အားသေရြ႔ ပံပိုးႏွိုင္ရန္ ရာည္ရြယ္ျပီး ဤစာတမ္းကုိ ေရးသား ျပဳစု ျဖန္႔ခ်ိရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(နိဒါန္း ကိုထပ္မံ ေဖၚျပလား ပါမည္။)
###


စာရြီးသူ///
ညီညီလြင္
(စကားခ်ီ) 

ရခိုင္အမ်ိဳးသားေကာင္စီဆိုဒ္မွ ကူယူထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment