Sunday 16 October 2011

ခ်ိဳတကူးႏွင့္ဂုဏ္ရည္တူသူမ်ား

(မင္းဒင္ေရးသည္)

ဆရာေအာင္သင္း၏ “ခ်ိဳတကူးႏွင့္ဂုဏ္ရည္မတူ”ကို က်ေနာ္အထက္တန္းေက်ာင္း သားဘဝက ဖတ္ခဲ့ရဘူးသည္။
ဆရာေအာင္သင္း၏စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္လည္း ခ်ိဳတ ကူးကိုျပန္ေတြ႔ရျပန္ပါသည္။ 
ေတြ႔ဖန္မ်ားပါေသာ္ ခ်ိဳတကူးကိုက်ေနာ္ရင္းႏွီးလာသည္။ 
အ ျပၫ့္အစံုမဟုတ္သၫ့္တိုင္ မွတ္မိသမွ်ခ်ိဳတကူး၏အေၾကာင္းမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္၏။
ခ်ိဳတကူးမွာ ေျမလတ္ၿမိဳ႔ေလးတၿမိဳ႔မွ ဆယ့္သံုးႏွစ္သားအရြယ္ ကုလားေလးျဖစ္ပါ သည္။ ခ်ိဳတကူးသည္ထိုၿမိဳ႔သားမဟုတ္ပါ။ 
ဒုတိယကမBာစစ္အတြင္းတြင္ ခ်ိဳတကူးတို႔မိသား စု အိႏၵိယျပည္သို႔ျပန္မၫ့္သေဘၤာတစင္း အဆိုပါေျမလတ္ၿမိဳ႔ဆိပ္ကမ္းတြင္ကပ္ေနစဥ္ ခ်ိဳ တကူးတို႔သားအဖသံုးေယာက္ အစားအေသာက္ဝယ္ရန္ဆိပ္ကမ္းသို႔အဆင္း ရုတ္တရက္ ေလေၾကာင္းရန္အခ်က္ေပးဥၾသသံေၾကာင့္ ကမ္းမွအေရးေပၚထြက္ခြါသြားခဲ့ရာ ခ်ိဳတကူးတို႔ သားအဖသံုးေယာက္ မိသားစုႏွင့္ကြဲကြာက်န္ရစ္ခဲ့ရရွာသည္ဟုဆိုပါသည္။ မၾကာမတင္မွာ ေတာ့ ခ်ိဳတကူး၏အေဖႏွင့္အကိုမွာ ကာလဝမ္းေရာဂါေၾကာင့္ ေရွ႔ဆင့္ေနာက္ဆင့္ဆံုးပါးၾက ကုန္ရာ တၿမိဳ႔တရြာတြင္ တေကာင္ၾကြက္တမ်က္ႏွာ က်န္ရစ္ခဲ့ရွာေသာခ်ိဳတကူးမွာ တၿမိဳ႔ လံုးခိုင္းဖတ္ဘဝေရာက္ရရွာသည္။ တဝမ္းတခါးအတြက္ ေရခပ္ ထင္းခြဲမွအစ ေအာက္ေျခ သိမ္း အမိႈက္သိမ္း လူတကာမလုပ္ခ်င္သၫ့္အလုပ္မ်ိဳးစံုျဖင့္ အသက္ဆက္ခဲ့ရရွာသူျဖစ္ သည္။ လူတကာကိုေအာက္က်ိဳ႔ကာ ဘဝကိုျဖစ္သၫ့္နည္းျဖင့္ ရုန္းကန္ေနရသၫ့္ မိမရိွ ဘ မရွိ ေဆြမ်ိဳးဉာတကာနတၳိ ခ်ိဳတကူးကို တၿမိဳ႔လံုးက ကရုဏာသက္ၾကသည္ဟုဆို၏။ သို႔ ေသာ္ ခ်ိဳတကူးကား သူ႔ဘဝကိုေပ်ာ္ေပ်ာ္ပင္ျဖတ္ေက်ာ္ေနခဲ့သည္ဆို၏။
အႏွီခ်ိဳတကူးသည္ တေန႔ေသာအခါဒါရိုက္တာဦးသုခရိုက္ကူးေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ႀကီးေမသစ္ပါဝင္သၫ့္ “ဂုဏ္ရည္မတူ”အမည္ရွိ အလြမ္းဇာတ္ဘိုင္စကုပ္ကိုၾကၫ့္ေနစဥ္ ေမသစ္ႀကီး၏ပိုင္ႏိုင္လွေသာသရုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ ရိႈက္ႀကီးတငင္ငိုသည္ဟုဆိုပါသည္။ 
ရုပ္ရွင္ရံုအျပင္ေရာက္သၫ့္တိုင္ ေမသစ္ကိုသနားမဆံုးႏိုင္ တဖြဖြျဖစ္ရသည္ဆို၏။ 
တၿမိဳ႔လံုး ကဝိုင္းသနားၾကေသာ ဒုကၡသည္အစစ္ခ်ိဳတကူးသည္ ဘိုင္စကုပ္ထဲကဒုကၡသည္အတု ေမ သစ္ကိုၾကၫ့္ကာ သနားေနခဲ့ေလေသာေၾကာင့္ ဆရာေအာင္သင္းသည္ သူ႔ဇာတ္အဆံုး တြင္ လူတို႔၏သေဘာသည္အစစ္ထက္ အတုကိုပိုမိုျမတ္ႏိုးတတ္ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ပါသည္။
ေရးဖြဲ႔မႈပင္သဘာဝက်နပိုင္ႏိုင္ေလသေလာ။ ၠ်ေနာ္ပင္လွ်င္ခံစားတတ္သူေပေလာ။ မ ေဝခြဲႏိုင္လင့္ကစား ခ်ိဳတကူး၏ဇာတ္လမ္းသည္ က်ေနာ့စိတ္အစဥ္တြင္အဆံုးမသတ္ႏိုင္ ေသးေခ်။ သေဘၤာႀကီးကမ္းကခြါသြားရံုမွ်ျဖင့္ ခ်ိဳတကူးသည္ဘဝကိုစံုးစံုးအျမႈပ္ခံလိုက္ေလ သေလာ။
ေအာင္လံၿမိဳ႔တြင္ပင္ အရြယ္ေရာက္ကာအိမ္ေထာင္ရက္သားက်သြားေလသ ေလာ။ ခ်ိဳတကူ၏သားစဥ္ေျမးဆက္တို႔သည္ ေအာင္လံၿမိဳ႔တြင္ယခုတိုင္ရွိေနေသးသေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ မဟာဇနကၠထံုးႏွလံုးမူလွ်က္ ရရာအလုပ္ကိုလုပ္ကိုင္လွ်က္ ေငြေၾကးစု ေဆာင္းကာ လံုေလာက္သၫ့္တေန႔တြင္ မိသားစုရွိရာအိႏၵိယျပည္ႀကီးသို႔ တမူး၊ မိုးေရး လမ္းမွျဖတ္သန္းျပန္သြားႏိုင္ခဲ့ေလသေလာ။
ခ်ိဳတကူးသည္ သက္ရွိထင္ရွားရွိအံုးမည္ဆိုပါက ယခုအခ်ိန္တြင္အသ္က(၇ဝ)ေက်ာ္ ဝန္းက်င္ျဖစ္ေပေရာ့မည္။ 
ခ်ိဳတကူးသည္ ေျမလတ္ၿမိဳ႔ကေလးတြင္ပင္ ေအာင္ျမင္ထြန္းေပါက္ ေသာဘဝကိုတည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သည္ဆိုပါက ခ်ိဳတကူးေနထိုင္ရာေျမလတ္ၿမိဳ႔သားတို႔က လည္း ႏိုင္ငံေက်ာ္ခ်ိဳတကူ၏ဇာတ္လမ္းေနာက္ဆက္တြဲကို စကားလက္ဆင့္ကမ္းၾကေပလိမ့္ မည္။ ထိုသို႔ေသာအသံကိုလည္း ဆက္လက္ၾကားရျခင္းမရွိေခ်။
သို႔တည္းမဟုတ္ ခ်ိဳတကူး သည္၊ တမူး၊ မိုးေရးမွတဆင့္ျပည္ေတာ္ဝင္၍ အိႏၵိယတိုက္ႀကီး၏ တေနရာတြင္ေအာင္ျမင္ ေသာဘဝတခုကို ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့ပါကလည္း “ျမန္မာျပည္ အထက္တန္း ေက်ာင္းသံုးျမန္ မာစာ” စာအုပ္တြင္ေရးဖြဲ႔ထားခဲ့သည္အထိ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေလေသာသူ႔ဘဝ၏အခန္းဆက္ ကို သူသည္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူ႔အနီးဝန္းက်င္မွသူတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ စာတေစာင္ ေပတဖြဲ႔ေရးျပေပလိမ့္မည္။
ယခုမူ ခ်ိဳတကူးႏွင့္ပတ္သက္၍ သတင္းေနာက္ထပ္အစအနမရသည္ကို ေထာက္ ရႈပါက ဇာတ္လမ္းအစပိုင္းကေရးဖြဲ႔ခဲ့သကဲ့သို႔ ခ်ိဳတကူးသည္သာမန္ဒုကၡသည္တဦးကဲ့သို႔ ပင္ ဘဝကိုအဆံုးသတ္သြားခဲ့ဟန္ရွိေလသည္။ 
ေမသစ္၏ “ဂုဏ္ရည္မတူ”ကို ၾကၫ့္၍ငို သၫ့္နည္းတူ ေရႊဘ၊ တင္ၫြန္႔တို႔၏ဘိုင္စကုပ္မ်ားကိုၾကၫ့္ကာ လက္သီးထိုးခန္းမ်ားကို အားက်ေနခဲ့ေပလိမ့္မည္။ 
သာေဂါင္၊ သာဆန္း၊ ေအးကိုတို႔၏ဟာသမ်ားကိုၾကၫ့္ကာ ရယ္ ေမာေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့သည္ဟုပင္ ေတြးစရာရွိေပေတာ့သည္။
ခ်ိဳတကူးတေယာက္ ဘိုင္စကုပ္ ၾကၫ့္လိုက္ ငိုလိုက္ ရီလိုက္ အားတက္လိုက္ စိတ္ဓါတ္က်လိုက္ပံုစံႏွင့္ ဘဝကိုျဖတ္ေက်ာ္ ေနမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ခ်ိဳတကူးကားအတုကိုျမတ္ႏိုးရင္း ငိုလိုက္ရီလို္က္ႏွင့္ပင္ ဘဝကိုအဆံုး သတ္သြားသူေပတကား။
အေတြးစဤေနရာသို႔ေရာက္ေသာအခါ က်ေနာ္သည္ခ်ိဳတကူးျဖစ္ေနသည္ကို အ လန္႔တၾကားေတြ႔ရွိရေလသည္။
က်ေနာ္သည္ ေဆြမရွိ မ်ိဳးမရွိ ဖူးခက္ၿမိဳ႔သို႔ အိတ္တလံုးဆြဲ ကာ တေကာင္ၾကြက္တမ်က္ႏွာေရာက္လာခဲ့သူတည္း။ 
ထမင္းတလုပ္အတြက္ ေရခပ္ ထင္း ခြဲ ေတာက္တိုမယ္ရအလုပ္မ်ိဳးမလုပ္ရသၫ့္တိုင္ က်ေနာ့ဘဝမ်က္ႏွာငယ္ရေသာအေျခအ ေနတြင္ ခ်ိဳတကူးသည္က်ေနာ့ထက္မသာေခ်။ ေျမလတ္ၿမိဳ႔ေလးႏွင့္ ဖူးခက္ ကြာမည္။
မ်က္ ႏွာငယ္ရ တေၾကာင့္ၾကၾကဘဝကား ထပ္တူပင္။
ေရာက္စကေသာ္ ဆိပ္ကမ္းမွသေဘၤာဥၾသသံေၾကာင့္ ခြါေလသည္တြင္ ခ်ိဳတကူးတို႔ သားအဖ ေျမလတ္ၿမိဳ႔ကေလးတြင္ေယာင္နနက်န္ခဲ့သၫ့္ခံစားမႈႏွင့္ တူတန္ေကာင္း၏။ တ ျဖည္းျဖည္း လမွႏွစ္သို႔တိုင္ေသာ္ --က်ေနာ္သည္ထိုင္းရဲႏွင့္ပလဲနံပသင့္ေအာင္ ေပါင္းရ သင္းရသည္။ 
ကြတ္တီယိုေလးႏွင့္ရင္းႏွီးၿပီ။ 
စူပါမားကတ္တကာ။ ကုန္တိုက္အႏွံ႔မွာ ေစ်း ဝယ္ရင္းစိတ္ေျဖသည္။
ကြန္ျပဴတာတလံုးႏွင့္ စာတိုေပစေလးေတြေရးသည္၊ ပါေတာင္၊ ကမလာ၊ ကရြန္ကတကမ္းေျခအလွေတြမွာ ယစ္မူးသည္။
ဖူးခက္ၿမိဳ႔မွာေနရင္း အင္တာနက္မွလည္းေကာင္း၊ ေရဒီယိုမွလည္းေကာင္း ျမန္မာ ျပည္ႀကီးအေၾကာင္းအျဖစ္သနစ္စံုကို က်ေနာ္နားေထာင္ၿမဲျဖစ္သည္။ 
ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ ေခ်ာင္းေျမာင္းရိုက္ႏွက္ခံရသည္ကိုၾကားေသာ္ က်ေနာ့အမ်ိဳးအတြက္ရွက္သည္။
နာ ဂစ္မုန္တိုင္းေၾကာင့္ အေလာင္းတို႔ပင္ေျမမျမႈပ္ႏိုင္ေသာအျဖစ္တို႔ေၾကာင့္ မ်က္ရည္ေပါက္ ေပါက္ က်ရေလာက္ေအာင္ဝမ္းနည္းသည္။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ ရွားတက္ၾကြသူမ်ားကို ဥပေဒလက္လြတ္မတရားေထာင္ခ်မႈမ်ား နယ္ေဝးေထာင္မ်ားသို႔ပို႔ရံု မက မိသားစုႏွင့္ပင္ေတြ႔ခြင့္မေပးသည္အထိ ရက္စက္ယုတ္မာမႈမ်ားကိုၾကားရသၫ့္အခါ ဝမ္းနည္းပက္လက္ေဒါသထြက္ကာ ေပါက္ကြဲရသည္။
ဘန္ကီမြန္းကိုလည္း အားကိုးတႀကီး ေမွ်ာ္လင့္၏။
ဂန္ဘာရီကိုလည္းတိတ္တခိုးမွီခိုသည္။ 
အေမရိကန္၊ အာဆီယံ၊ ဥေရာပသမဂၢ တို႔ကုိလည္းထိုနည္းႏွင္ႏွင္။ ဘဂၤလာပင္လယ္ကိုေလွျဖင့္ျဖတ္ေျပးၾကေသာ ျမန္မာျပည္အ ေနာက္ဘက္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နယ္စပ္က ဘဂၤါလီမူဆလင္မ်ားသတင္းေၾကာင့္ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ရသည္။ အိုဗားမားသတင္းေၾကာင့္အားတက္သည္။
က်ေနာ္သည္ ခ်ိဳတကူးႏွင့္ဘာထူး ပါသနည္း။
တျဖည္းျဖည္း ဖူးခက္ၿမိဳ႔အႏွံ႔မွ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြႏွင့္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္လာ သၫ့္အခါ အခ်ိဳ႔မွာခဏတျဖဳတ္ဟူ၍သာလာလိုက္ၾကသည္မွာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ဝန္းက်င္ပင္ ရွိခဲ့ၾကၿပီ။ 
ထိုင္းရဲမ်ားႏွင့္ဆံုေသာ္ ေျပရာေျပေၾကာင္းဘတ္ထိုးလာဘ္ထိုးၫွိၾကသည္။
မ်ား ေသာအားျဖင့္မူ မေတြ႔ေအာင္ေရွာင္ၾကတိမ္းၾက ဂ်က္ဆီဂ်ိန္းၾကသည္။ ဘဝတဝမ္းတခါး ေငြ စတခ်ိဳ႔စုမိေလျငား ရုန္းၾကကန္ၾကသည္။ “ခ်မ္း”ဘီယာေလးႏွင့္ေမြ႔သည္။ “ခရုန္ထစ္” စီး ကရက္ကိုလက္ၾကားကမခ်။
ထိုင္းအစားအစာခပ္စပ္စပ္ကို ခံုမင္တတ္ေနၿပီ။
တခါတခါ အ ၾကာႀကီးသတိေမ့ေမ်ာေနရာမွ သတိျပန္လည္လာေသာလူမမာလို ျမန္မာျပည္သတင္းဘာ ထူးေသးလဲ။
ႏႈတ္ခြန္းဟဟေမးတတ္ၾကသည္။
အသက္ကိုပင္ရဲရဲဟဟ မရွဴဝံ့ၾကေသာ္ျငား ဆက္၍ဆက္ခါေပ်ာ္ကာေနၿမဲျဖစ္၏။ ျမန္မာျပည္ႀကီးသာေၾကာင္းကိုၾကားလွ်င္ လြမ္းေမာ၍ ခ်ာေၾကာင္းကိုၾကားလွ်င္ အမ်က္ထြက္သည္။
ေနာင္ေသာ္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္အေပ်ာ္မ ပ်က္ၾကျပန္။ 
ခ်ိဳတကူးပံုႏွယ္သာတည္း။
ထိုမူတဝ အဂၤလန္ အေမရိကန္ႏွင့္ဥေရာပႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကေလ ကုန္ေသာ ျမန္မာျပည္ဖြါးတို႔လည္း က်ေနာ္လက္လွမ္းမီသမွ် ၾကားသိသမွ် ဤနည္းႏွင္ႏွင္ သာတည္း။
ျမန္မာ့ေရးရာဧတဒဂ္မ်ား အာဇာနည္တို႔၏ေလဟန္အျပၫ့္ျဖင့္ ျပည္ေတာ္ဝင္ ျပည္ေထာင္ခန္းတို႔ကို အျပၫ့္အစံုေရးရေသာ္ အက်ိဳးထက္အျပစ္သာျမင္၍ မေရးမဖြဲ႔လို ေတာ့ၿပီ။
ဒုကၡသည္ခ်ိဳတကူးသည္ ဒုကၡေတာထဲမွေန၍ အတုကိုျမတ္ႏိုးငိုေၾကြးေနသူ။ ဒုကၡႏြံ ကိုေမ့ေလ်ာ့ေနသူ။ 
က်ေနာ္တို႔ကား ခ်ိဳတကူး၏ေျခရာကိုနင္းသူမ်ားသာျဖစ္ၾက၏။
အတုေၾကာင့္ျဖစ္ေစ။ 
အစစ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ။
ငိုကာရီကာမွ်ျဖင့္ေတာ့ ေအာင္ပြဲသို႔ခ်ီ ႏိုင္မည္မဟုတ္ေခ်။ ငိုျခင္း၊ ရီျခင္း၊ ပူေဆြးျခင္း၊ ၿပံဳးျခင္း၊ မဲ့ျခင္း၊ အားငယ္ျခင္း၊ တက္ၾကြျခင္း။
ဗပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ ဝမ္းနည္းျခင္းကား သဘာဝတရားမွ်သာျဖစ္၍ ထူးဆန္းလွသည္မဟုတ္ေခ်။ 
သို႔ေၾကာင့္ ထိုသည္လမ္းဆံုးမဟုတ္တန္ေခ်။ 
ခ်ိဳတကူးကိုက်ေနာ္ေျခရာခံသၫ့္နည္းတူ ေနာင္လာလာတတၱံံ႔ေသာ က်ေနာ္တို႔မ်ိဳးဆက္တို႔သည္ က်ေနာ္တို႔ကိုေျခရာခံၾကေပလိမ့္ မည္။ 
ထိုနံေရာအခါတြင္ က်ေနာ္တို႔သည္ခ်ိဳတကူးႏွင့္ဂုဏ္ရည္တူသူမ်ားစာရင္းတြင္ အဝင္ အပါျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။
အလ်ဥ္းသင့္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စတုတၳတန္းဖတ္စာပါ “သားတေယာက္ကိုသာ ျမင္သည္” ဟူေသာပံုျပင္ကို ဤေနရာ၌ေဖာ္ျပလိုသည္။ 
ဇရပ္အိုတခုေပၚတြင္ အဖိုးအိုတဦး ထိုင္လွ်က္နားေနသည္။ မလွမ္းမကမ္းရွိေရတြင္းတခုတြင္ မိန္းမႀကီးသံုးဦး ေရအိုးကိုယ္စီျဖင့္ ေရငင္လွ်က္ရွိၾကစဥ္ ပထမမိန္းမႀကီးက သူ၏သားသည္သီခ်င္းဆိုရာတြင္ အသံအလြန္ ေကာင္းသူဟုဆို၏။ ဒုတိယမိန္းမႀကီးကမူ သူ၏သားသည္အေျပးအလြန္သန္သည္ဟု ဆုိ ျပန္သည္။ 
တတိယမိန္မးမႀကီးကမူ သားျဖစ္သူအေၾကာင္းတခြန္းမွ် မဟေခ်။ 
ထိုစဥ္ ကေလးငယ္သံုးဦးသည္ ေရတြင္းရွိရာသို႔လာေနၾက၏။ 
တဦးေသာကေလးမွာ အလြန္သာ ယာေသာေတးသီခ်င္းတပုဒ္ကို သီဆိုရင္းလာေန၏။ 

အျခားကေလးတဦးမွာမူ သံေဂြတခုကို လွိမ့္လွ်က္ အေျပးလာေန၏။ 
ထုိကေလးႏွစ္ဦးစလံုးမွာ ေရတြင္းဘက္သို႔လွၫ့္၍ပင္ မၾကၫ့္ ေခ်။ ေနာက္ဆံုး ခပ္မွန္မွန္ေလွ်ာက္လာေနေသာကေလးငယ္မွာ ေရတြင္းရွိရာသို႔တန္းတန္း မတ္မတ္ေရာက္လာကာ တတိယမိန္းမႀကီး၏ေရအိုးကို ထမ္းလွ်က္ထြက္ခြါသြားေလသည္။
ထိုအခါ မထမႏွင့္ဒုတိယမိန္းမႀကီးတို႔က ဇရပ္ေပၚရွိအဖိုးအိုအား မိမိတို႔၏သားမ်ား ကိုျမင္လိုက္ပါသေလာဟုေမး၏။ 
ဤတြင္အဖိုးအိုက “ကြၽႏ္ႈပ္သားတေယာက္ကိုသာ ျမင္ပါ သည္” ဟုဆိုသည္။ သည္လိုပံုႏွင့္မိုးႀကီးခ်ဳပ္ေပေရာ့မည္။
ျပည္ပသို႔ေရာက္ရွိေသာ ျမန္မာ အားလံုးကို ေစာင့္ၾကၫ့္ေနသၫ့္အဖိုးအိုတေယာက္သာရွိပါမူ “ျမန္မာျပည္သားမ်ားကို ျမင္မိပါသေလာ” ေမးသူရွိသည္ဟူျငားအံ့။ 
“ကြၽႏ္ႈပ္ခ်ိဳတကူးတို႔ကိုသာျမင္သည္” ဟုဆို မည္ထင္၏။
ကမBာ့အတန္းစားဝိညာဥ္မ်ားတြင္ ပံုပန္းခ်ီေရးျခင္းငွါ စာရင္းမဝင္ေသာ “ခ်ိဳတ ကူး” ပံုတူစာရင္းတြင္ က်ေနာ္သည္လည္း အဝင္အပါျဖစ္ေလသည္။ 

ရခိုင္အမ်ိဳးသားသတင္းစာဆိုဒ္မွ ကူယူထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment