Monday 15 August 2011

မ်ိဳးေစာင့္တရား

အမ်ိဳးလီလ ႏွစ္ဌာနကို
ျပည့္ဝမ႑ိဳင္ ေစာင့္စြမ္းႏိုင္သည့္
ရကၡိဳင္နာမ ဘြဲ႔မည္လွျဖင့္
အႏၶတၱသညာ ေခၚအပ္ရာတည္း
ရခိုင္ဆိုသည္မွာ အမ်ိဳးကို ေစာင့္ထိန္းသူ၊ ကိုယ္က်င့္တရားကိုေကာင္းမြန္စြာ ေစာင့္ထိန္းသူဟု ေမာ္ကြန္းအလကၤာက ဆိုထားပါသည္။ 

သို႔ျဖစ္ရာ ရခိုင္ လူမ်ိဳးတို႔ အေနျဖင့္ မိမိတို႕၏ မ်ိဳးရိုး ဂုဏ္သကၡာ အစဥ္အလာကို ကိုယ္ခ်င့္တရား ေကာင္းမြန္စြာျဖင့္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း (သို႔) မ်ိဳးေစာင့္ တရားႏွင့္ ျပည့္စံု မွသာလွ်င္ ရခိုင္ပီသမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းစြာ သိႏိုင္ပါသည္။

မ်ိဳးေစာင့္တရားဟုဆိုရာတြင္ လူအမ်ားစုက မိမိတို႔ မ်ိဳးႏြယ္အတြင္းသို႔ တျခား လူမ်ိဳးႏြယ္မ်ား၏ ေသြးေရာေႏွာျခင္း (သို႔) ရခိုင္ လူမ်ိဳးမ်ားသည္ တျခား လူမ်ိဳးျခားမ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ ျပဳျခင္း၊ မ်ိဳးဆက္ ပြားျခင္းျဖင့္ မ်ိဳးရိုး တိမ္ေကာ ေပ်ာ္ကြယ္ျခင္း မရိွေစရန္ ကိုယ္စီ လိုက္နာ က်င့္သံုးအပ္သည့္ စည္းကမ္း တရပ္ဟုသာ လက္ခံ ယံုၾကည္ ၾကပါသည္။ 

ထိုအခ်က္သည္ ရခိုင္လူမ်ိဳး ထာဝရ ရွင္သန္ ရပ္တည္ေရးအတြက္ အဓိက အေရးအၾကီးဆံုး အခ်က္ျဖစ္သည္ကို မည္သူမွ် မျငင္းႏိုင္ပါ။ 
သို႔ေသာ္ မ်ိဳးေစာင့္တရား၏ အဓိပၸါယ္က အဆိုပါ အေၾကာင္းအရာထက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ နက္နဲလွပါသည္။

ယခုေခတ္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအတြင္း ျပည္နယ္ တခုအျဖစ္ ရပ္တည္ေနရေသာ ရခိုင္ျပည္တြင္းရိွ ရခိုင္အမ်ိဳးသားတို႔သည္ မိမိတို႔ ဘဝ တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္း အတြက္ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ နည္းပါးလွသည့္ ေမြးရပ္ေျမကို စြန္႔ခြာ၍ ျမန္မာျပည္မႏွင့္ ႏိုင္ငံ ရပ္ျခားသို႔ ေျပာင္းေရြ႕ အေျခခ်ၾကရပါသည္။

တခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ ဖိႏွိပ္မႈ မ်ားျပားလွေသာ မိမိတို႔ေဒသ အေျခအေနေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ ရပ္ျခားသို႔ အျပီးတိုင္ ထြက္ခြါ သြားၾကရရွာပါသည္။ 

ေဒသတြင္း ေနထိုင္ေနဆဲျဖစ္သည့္ ရခိုင္မ်ားမွာလည္း အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ စီးပြားေရးႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ားေၾကာင့္ ေျပာင္းေရြ႕လာေသာ လူမ်ိဳးျခားမ်ားႏွင့္ ေဒြးေရာ ယွက္တင္ေနထိုင္ၾကရသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ေနသည္။ 
ထိုသို႔ ေသာ အေျခအေနအရပ္ရပ္သည္ ရခိုင္တို႔၏ မည္သည့္လူမ်ိဳးႏွင့္မွ် ေသြးမေရာ လိုသည့္ အမ်ိဳးသား ဇာတိမာန္ကို ျပင္းထန္စြာ ျခိမ္းေျခာက္လ်က္ ရိွပါသည္။ 

လူမ်ိဳးျခားမ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳကာ မိမိတို႔၏ ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဘာသာစကားကိုေက်ာခိုင္းသြားၾကသည့္ ရခိုင္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး အေရအတြက္မွာလည္း တစတစ မ်ားျပားလာပါသည္။ 
ထိုသို႔ အဖက္ဖက္မွ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနေသာ အခ်ိန္ အခါတြင္ ရခိုင္သားတို႔ အေနျဖင့္ ထိုအျဖစ္ အပ်က္တို႔ကို လက္မခံခ်င္ေသာ္လည္း ေရွာင္လြဲ၍ မရႏိုင္ေသာ အေျခအေနသို႔ ဆိုက္ေရာက္ေနျပီးျဖစ္ပါသည္။

မ်ိဳးေစာင့္တရား ဆိုသည္မွာ မိမိတို႔၏လူမ်ိဳးကို လူမ်ိဳးျခားမ်ားႏွင့္ ေသြးေရာစပ္၍ တိမ္ေကာ ေပ်ာ္ပ်က္မသြားေအာင္ ကိုယ္စီ ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ မိမိတို႔ လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ရိုင္းပင္းကူညီ ေဖးမေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္ မိမိတို႔ ရခိုင္လူမ်ိဳးတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ကိုယ္က်င့္တရားကို ေကာင္းျမတ္ တည္ၾကည္စြာ ေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖင့္ မိမိလူမ်ိဳး၏ အမ်ိဳးသားဂုဏ္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း စသည္တို႔ကို ဆိုလိုသည္ဟု စာေရးသူ ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္။

 ယေန႔ ေခတ္ ရခိုင္ လူမ်ိဳးမ်ားထဲတြင္ အမ်ားစုမွာ အမ်ိဳးကို ခ်စ္သူ၊ မိမိလူမ်ိဳး၏ သမိုင္း အစဥ္အလာကို ဂုဏ္ယူ ဝင့္ၾကြား ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
သို႔ရာတြင္ မိမိတို႔ ေခတ္တြင္ ပုဂၢလိက ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈျဖင့္ မ်ိဳးရိုးဂုဏ္ ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ၾကိဳးပမ္းသူ အေရအတြက္မွာ ရိွသင့္ ရိွထိုက္သည္ထက္ နည္းပါး လွေပသည္။

အမ်ိဳးခ်စ္သူ၊ သမိုင္းေၾကာင္း အစဥ္အလာႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို တန္ဖိုး ထားသူမ်ား ရိွသကဲ့သို႔ တဖက္ တြင္တြင္း လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ရေကာင္းမွန္း မသိ၊ မိမိလူမ်ိဳး၏ သမိုင္းေၾကာင္း ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို တန္ဖိုး ထားရ ေကာင္းမွန္း မသိ၊ မိမိကိုယ္ မိမိ ရခိုင္လူမ်ိဳး ဆိုသည္မွ လြဲ၍ တျခားဘာကိုမွ မသိေသာ သူမ်ားလည္း ရိွၾကသည္။

ထိုသူမ်ားထဲတြင္ တခ်ိန္ တခါက စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ ခဲ့သည္ကို ရိုးသားစြာ ဝန္ခံ လိုပါသည္။ 
မိမိတို႔ ရခိုင္ လူမ်ိဳးမ်ားထဲတြင္ မိမိ၏ လူမ်ိဳးတူ အခ်င္းခ်င္း ထိမ္းျမား လက္ထပ္ ယူထားေသာ္လည္း မိမိ၏ လူမိ်ဳးအခ်င္းခ်င္းကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈ မရိွသူ (သို႔) နည္းပါးသူ၊ မိမိလူမ်ိဳးကို တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီရိုင္းပင္းေသာ္လည္း လူမ်ိဳးျခားႏွင့္ လက္ဆက္ကာ မ်ိဳးရိုးကို မေစာင့္ထိန္းႏိုင္သူ၊ မ်ိဳးရိုးကို မေစာင့္ထိန္း သည့္အျပင္ ကိုယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္း ကူညီ ရိုင္းပင္းျခင္း လံုးဝမရိွဘဲ တျခား လူမ်ိဳးမ်ားကိုသာ အထင္ၾကီးေသာသူ စသည့္ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ 

အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ သမိုင္းေၾကာင္း အစဥ္အလာ ဂုဏ္သိကၡာ ၾကီးမားခဲ့သည့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ရခိုင္ျပည္သည္ အထည္ၾကီးပ်က္ အိမ္တစ္အိမ္ႏွင့္ တူလာရေပသည္။ 
မည္သည့္ ႏိုင္ငံ၊ မည္သည့္ လူမ်ိဳးစုတြင္ မဆို အေကာင္းအဆိုး စရိုက္ လကၡဏာတို႔ ဒြန္တြဲလ်က္ရိွေနသည္ မွန္ေသာ္လည္း မိမိလူမ်ိဳး၏ ကိုယ္ပိုင္ ရပ္တည္ခြင့္ ဆံုးရွဴးကာ လူမ်ိဳးၾကီး ဝါဒတခု၏ ျခမ္းေျခာက္မႈကို ခံေနရေသာ ရခိုင္ လူမ်ိဳးမ်ား အေနျဖင့္ မ်ိဳးေစာင့္ တရားကို အစဥ္သျဖင့္ ႏွလံုး သင္းထား သင့္ေပသည္။ 

မ်ိဳးေစာင့္ တရားတြင္ မိမိတို႔ ရခိုင္ လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ထိမ္းျမား လက္ထပ္၍ မိ်ဳးရိုး မေပ်ာက္ ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ အဓိက အခ်က္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အိမ္ေထာင္တခု၏ အဓိက ေက်ာရိုးျဖစ္ေသာ သစၥာတရားႏွင့္ တာဝန္ယူမႈသာ မရိွခဲ့ပါလွ်င္ အဓိပၸါယ္ ရိွလိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။

အမ်ိဳးႏွင့္ သီလသည္ ယွဥ္တြဲ၍ မရိွပါက ထြက္ေပၚလာသည့္ ရလဒ္သည္လည္း မြန္ျမတ္ လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ ထိုအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာေရးသူ၏ အသိုင္းအဝန္းတြင္ ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရသည့္ အိမ္ေထာင္ေရး တခု အေၾကာင္းကို တင္ျပလိုပါသည္။

ရခိုင္ အမ်ိဳးသား တေယာက္သည္ ရခိုင္ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္အား မ်ိဳးေစာင့္ တရားကို အေၾကာင္းျပ၍ လက္ထပ္ ေပါင္းသင္းခဲ့သည္။

လက္ထပ္ျပီး အနည္းငယ္ ၾကာေသာအခါ စီးပြားရွာရန္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ အဆိုပါ ရခိုင္အမ်ိဳးသား ထြက္ခြာ သြားခဲ့ရပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္ ႏိုင္ငံျခား၌ ႏွစ္အတန္ၾကာ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနစဥ္ ကာလအတြင္း ဇနီးျဖစ္သူ ကေလးတဦး ေမြးဖြား ခဲ့ပါသည္။ 

ႏွစ္အတန္ ၾကာျပီးေနာက္ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ မိသားစုထံ ေခါက္ျပန္လာခဲ့ပါသည္။
လအနည္းငယ္ခန္႔ ဇနီးသည္ႏွင့္ ေနထိုင္ျပီးေနာက္ ကိုယ္ဝန္ႏွင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ဇနီးျဖစ္သူမွာ မၾကာမိ ကေလးေနာက္တဦး ထပ္မံ ေမြးဖြား ျပန္သည္။ 
အဆိုပါပုဂၢိဳလ္ အိမ္မွ ပထမဆံုး စတင္ ထြက္ခြာခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔ အခ်ိန္ထိ ႏွစ္ေပါင္း (၁၅) ႏွစ္ေက်ာ္ (၁၆) ႏွစ္နီးပါး ကာလအတြင္း ဇနီးျဖစ္သူႏွင့္ ေနထိုင္ ေပါင္းသင္းခဲ့သည္ အခ်ိန္မွာ တႏွစ္ပင္ ျပည့္မည္ မထင္ပါ။ 

ဤအျဖစ္ အပ်က္မ်ိဳးသည္ ယေန႔ ေခတ္ ရခိုင္ေဒသတြင္ ကာလအတြင္း အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈ မ်ားစြာ ရိွခဲ့သည္။
ထိုသူ၏ စီးပြားရွာစဥ္ ကာလအတြင္း ဇနီးျဖစ္သူကို ေပးကမ္း ေထာက္ပံ့မႈသည္ လူျမင္ ေကာင္းရံုသာ ရိွခဲ့ပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း (၁၆) ႏွစ္နီးပါး ကာလအတြင္း  လင္ေယာကၤ်ား၏ သစၥာမဲ့မႈႏွင့္ ပ်က္ကြက္မႈမ်ားကို သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ ေပါင္းသင္းခဲ့ေသာ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္၏ ပြဲတက္ မယားသည္ ထိုသူ႔ အတြက္ မ်ိဳးဆက္ ေမြးဖြား ေပးရံုထက္ ပိုေသာ တန္ဖိုးထားမႈ၊ ခ်စ္ျခင္ၾကင္နာမႈတို႔ ကိုပိုင္ဆိုင္ခြင့္မရ ခဲ့ရွာေပ။

အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္၏ သာဓကသည္ ရခိုင္ အမ်ိဳးသားတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးအပ္သည့္ စစ္မွန္ေသာ မ်ိဳးေစာင့္တရား ျဖစ္ပါ၏ေလာ။
ယေန႔ေခတ္ အခ်ိန္ခါတြင္ ႏိုင္ငံရပ္ျခား၌ မိဘ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ မ်ား၏ စာဝတ္ ေနေရအတြက္ စြန္႔စားအလုပ္လုပ္ကိုင္ ေနၾကရသည့္ ရခိုင္ လူငယ္ လူရြယ္ မ်ားစြာ ရိွၾကပါသည္။

ထို႔အတူ မိမိလူမ်ိဳး လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ႏိုင္ငံေရး အခန္က႑တြင္ က်ရာေနရာက ဝင္ပါရင္း အိမ္ျပန္ခြင့္ ဆံုးရွံးခဲ့ၾကရသည့္ အမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးတို႔ လည္း ရိွၾကပါသည္။ ေျမာက္ျမားစြာေသာ လူမ်ိဳးျခားမ်ား၏ အလယ္တြင္ ဘဝ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ရန္ ၾကိဳးစားရင္း နဖူးစာ ရြက္လည္၍ နီးစပ္ရာ လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ ျပဳသြား ၾကသူမ်ားလည္း ရိွပါသည္။ 

ထိုသူမ်ားထဲတြင္ ထူးခြ်န္ေသာသူ၊ ႏိုင္ငံေရး တက္ၾကြ လႈပ္ရွားသူ အခ်ိဳ႕ပင္ ပါဝင္ေလရာ အနာဂတ္ ရခိုင္ျပည္ အတြက္ ၾကီးစြာေသာ ဆံုးရွံဳးမႈတခု ျဖစ္ပါသည္။ 
သို႔ေသာ္ ထိုသူတို႔သည္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ လူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္သည္။
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ အိမ္သားမ်ား ျဖစ္သည္၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ ေသြးမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ လက္မခံခ်င္ေသာ္လည္း လက္ခံရမည္သာ ျဖစ္သည္။ 

ယေန႔ ေခတ္ ရခိုင္ျပည္၏ ရပ္တည္မႈ အေနအထား အရလည္း ထိုသူတို႔ကို အျပစ္တင္ရန္ ခဲယဥ္း လွေပသည္။ 
ထိုသူမ်ား အေနျခင့္လည္း မ်ိဳးရိုးကို ေစာင့္ထိန္းရမည့္ အမ်ိဳးသားတာဝန္ကို အေၾကာင္းမလွ၍ မေက်ပြန္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း မိမိ၏ အမ်ိဳးကို တတ္စြမ္းျခင္းျဖင့္ မိမိ၏ လူမ်ိဳးတာဝန္ကို ေက်ပြန္စါာ ထမ္းရြက္ခြင့္ရိွပါေသးသည္။

လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ သမိုင္းေၾကာင္း၊ ဘာသာ စကားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ သည္ မည္မွ်ပင္ ၾကီးက်ယ္ခန္႔ျခားခဲ့သည္ ဆိုေစကာမႈ လူမ်ိဳးျခားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံသည့္ ေနရာတြင္ မိမိ၏ ကိုယ္ အမႈအရာ၊ ႏႈတ္ အမႈအရာသည္ မိမိအား ေမြးဖြားေပးခဲ့သည့္ ေက်းဇူးရွင္ မိဘ ႏွစ္ပါး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို သာမက မိမိ လူမ်ိဳး တမ်ိဳးလံုး၏ ဂုဏ္သိကၡာကိုပါ ကိုယ္စား ျပဳေနသည္ကို ရခိုင္လူမ်ိဳးတိုင္း သတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။

မိမိ၏ လူမ်ိဳးကို အဆင့္အတန္းရိွသည္ဟု ခံယူထားေသာ သူတိုင္းသည္ မိမိ ကိုယ္တိုင္ကိုလည္း အဆင့္အတန္း ရိွသည္ဟု ယံုၾကည္ထားသင့္ေပသည္။ 
ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီ ၾကာျမင့္ ခဲ့ျပီးျဖစ္ေသာ ရခိုင္ လူမ်ိဳး၏ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာသည္ သင့္အတြက္ လူမ်ိဳးျခားမ်ား အလယ္တြင္ ဘဝျမင့္ျခင္း၊ ေမာက္မာျခင္း ျပဳလုပ္ရန္ မဟုတ္သည္ကို သတိထား ေစခ်င္ပါသည္။

တခါတရံ၌ တခ်ိဳ႕ေသာ ရခိုင္ အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ တျခားလူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ လိုအပ္သည္ထက္ ေမာက္မာသည္ကို စိတ္ မေကာင္းစြာ ေတြ႔ျမင္ ေနရသည္။
ျမန္မာ တႏိုင္ငံလံုး အခြင့္ထူးခံ လူတစ္စုမွလြဲ၍ ဆင္းရဲ ဒုကၡ ေရာက္ေနၾကရသည့္ အခ်ိန္တြင္ လူ အခ်င္းခ်င္း ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ ႏိုင္ျခင္းသည္ ေရွး ယခင္ ဘုရင္မ်ား လက္ထက္က ရန္ျငိဳးမ်ားထက္ ပိုမို အေရးၾကီးပါသည္။

သင္၏ လူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးမႈသည္ တဖက္လူက သင့္လူမ်ိဳးအေပၚ အထင္ၾကီးေလးစားမႈကို ရယူႏိုင္ျခင္းထက္ ပိုမို အေရးၾကီးပါသလား။
တဖက္ လူမ်ိဳးအေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုး ႏိုင္ျခင္းထက္ အေရးပါ အရာ ေရာက္ပါ၏ေလာ။
တခ်ိန္က ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္စဥ္ ကာလ အတြင္း လူမ်ိဳးျခားမ်ားႏွင့္ စီးပြား စပ္တူလုပ္ရင္း အျငင္းပြားကာ တရားစြဲရန္ ၾကိဳးစားေနသည့္ မိမိ၏ မိတ္ေဆြ ရခိုင္ လူမ်ိဳးတဦးကို ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။ 

ျပႆနာ၏ အရင္းအျမစ္ကို စံုစမ္း ေမးျမန္းၾကည့္သည့္အခါ တဖက္ လူမ်ားက မလြန္ေၾကာင္း သြားေတြ႔ ရပါသည္။
သို႔ေသာ္  မိမိ မိတ္ေဆြ ၾကီး ၏  စိတ္ထဲတြင္ မိမိတို႔ လူမ်ိဳးအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္ စိုးမိုးေနသည့္ အဆိုပါ လူမ်ိဳးစုအေပၚ လက္ တုန္႔ ျပန္ခ်င္စိတ္ အလြန္တရာ ထက္သန္ေန၍ စာေရးသူ တားဆီး မရခဲ့ပါ။ 

ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္ ဆံုးရံုးခဲ့သည့္ ရခိုင္တို႔၏ လြတ္လပ္ေရးအတြက္အဆိုပါပုဂၢိဳလ္၏ ဂလဲ့စား ျပန္ေခ်သည့္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ စာေရးသူ၏ စိတ္ထဲတြင္ ရယ္မရလို ငိုမရလိုႏွင့္ အေတာ္မအီမလည္ ခံစား ခဲ့ရဖူးပါသည္။

အမိ်ဳးကို ခ်စ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း မ်က္စီ ဖြင့္ၾကည့္၍ ခ်စ္ေစ ခ်င္ပါသည္။ တခါတရံ၌ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ထဲတြင္ မူးရူး ေသာက္စား၍ လမ္းေပၚတြင္ မိမိတို႔ အလြန္ တန္ဖိုးထား ျမတ္ႏိုးရသည့္ ရခိုင္ အမ်ိဳးသား သီခ်င္းတို႔ကို ညၾကီးအခ်ိန္မေတာ္ ဂုဏ္ယူစြာ ဟစ္ေၾကြး သီဆို တတ္သည့္  မ်ိဳးခ်စ္ရခိုင္ အမ်ိဳးေကာင္းသားတို႔ ကိုလည္း စိတ္ပ်က္စြာ ေတြ႔ျမင္ ခဲ့ဖူးပါသည္။ 

သူမ်ားဆန္စက္ မည္သို႔ပင္ အေကာင္းအဆိုး ထြက္ထြက္၊ ကိုယ့္ေမာင္းဆံုးထဲက ဆန္တခြင္ကို ျဖဴေစခ်င္လွပါသည္။
ဆယ္ပါးသီလ ခံယူေသာ္လည္း တပါး ျမဲရန္ ခက္ခဲသကဲ့သို႔ ဆႏၵႏွင့္ဘဝ တစ္ထပ္တည္း မက်ႏိုင္ၾကေသာ ဤကာလတြင္ မ်ိဳးေစာင့္ တရားကို မေစာင့္ထိန္းႏိုင္လွ်င္ေတာင္ ကိုယ္ ၾကြလိုက္သည့္ ေျခတစ္လွမ္း ေျမမက်ခင္ ကိုယ္သည္ မည္သည့္ လူမ်ိဳးျဖစ္သည့္ အေၾကာင္း တစကၠန္႕မွ်ျဖစ္ေစ သတိရေစခ်င္ပါသည္။

 ငခြ်န္းေယ………..

2 comments:

  1. ေဆာင္းပါးအား ထပ္ဆင့္မွ်ေ၀ေပးသည့္အတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္

    ReplyDelete
  2. ေရးသားထားေရအတြက္ေကာင္းေကာင္းေက်းဇူးတင္ပါရယ္

    ReplyDelete