အသွ်င္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ယေနွ႔ဆုိလွ်င္ (၇၂) ႏွစ္တင္းတင္းျပည့္ခဲေလၿပီ၊ သုိ႔တုိင္ အာဇာနည္မ်ဳိး ေသရုိးမရွိ၊ ျပည္သူႏွင့္ ထာ၀ရအတူတကြ ရွိေနခဲ့ေသာ အသွ်င္၏ ၀ိညာဥ္သည္ ဤေန႔ ဤရက္ေရာက္တုိင္း အထူးတလည္ ႏုိးထ၍ တရားေဟာျပဘိသည့္ အတုိင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဘ၀သည္ မၿမဲေသာ္လည္း အသွ်င္၏ မွန္ကန္ေသာ သစၥာ၊ ခုိင္မာေသာ စိတ္ဓါတ္ အေဆာက္အဦးကား ၿမဲ၏၊ ခုိင္၏၊ မယိုင္မလဲ။
အသွ်င္၏ မိန္႔မွာခ်က္မ်ားသည္ ရန္သူမ်ားၾကားတြင္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းကဲ့သုိ႔ ထက္ျမက္စြာ တုိက္ပြဲ၀င္ဆဲ၊ ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ အားအရင္းျမစ္ တခုကဲ့သို႔ ပ်ဳိျမစ္တက္ၾကြစြာ မားမားမတ္မတ္ လမ္းညႊန္ျပဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
(၇၂)ႀကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ အရွင္ဥတၱမနိန္႔ အထိမ္းအမွတ္ ဂုဏ္ျပဳပဲြ
“အစိုးရလုပ္တာ မေကာင္းရင္ မေကာင္းဘူးလုိ႔ ေ၀ဘန္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္ေရးရွိတယ္၊ ငုံ ့ခံမေနၾကပါနဲ႔”
“မတရားတဲ့ အစုိးရကုိ ျဖဳတ္္ခ်ႏုိင္တဲ့ အခြင့္ေရး၊ ျပည္သူမ်ား လက္ထဲမွာ အျပည့္အ၀ရွိတယ္။”
အသွ်င့္မိန္႔ခြန္းမ်ားမွာ ရာစုႏွစ္ တစ္ခုနီးပါးၾကာ အတိတ္ တခ်ိန္က အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားေပၚတြင္ အေျခေနလုိအပ္ခ်က္ႏွင့္ ခ်က္ထိ ရဲရဲေတာက္မိန္ ႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္၊ ၿဗိတိသွ် ကုိလုိနီေခတ္ စံနစ္ကုိ ေစာေၾကာေ၀ဘန္၍ အာခံခဲ့ေသာ အသွ်င္၏ ေတာ္လွန္ေရး တပ္လွန္သံမ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္ စစ္ကြ်န္စံနစ္ေအာက္ (ဗမာေတြ သတၱိျပဖုိ႔ တခ်က္ပဲလုိပါေတာ့တဲ့) ျမန္မာျပည္အတြက္ အထူးအားေဆးတလက္သဖြယ္ျဖစ္တုန္းပင္ ျဖစ္ပါသည္ ။ ေဒးဒရဲအပိုင္၊ ဆုကလပ္ရြာ တရားပြဲ မိန္႔ခြန္းက ဤအတြက္ သာဓကပင္ျဖစ္ပါ၏၊ “ဗမာေတြဟာ ေခြးေလာက္မွ သတၱိမရွိၾကဘူး၊ ေခြးက ေခြးခ်င္ဆုိရင္ အေရးပုိင္ေခြးလည္း ျပန္ခ်တာပဲ”
အမွန္ကုိ မသိႏုိင္ေတာ့သည္႔ ထုိစဥ္က ျမန္မာလူထုမွာ ေမွာင္ထဲတြင္ တုိင္ငုတ္သရဲ ထင္စြဲေၾကာက္ရြံ ့ေနခဲ့သည့္ အေျခေနျဖစ္သည္။
ေမွာင္ထဲတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္မ်ားကုိ ထင္လင္းစြာ သိျမင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ အရွင္သည္ ရဲရင့္ျခင္းဟူသည္ မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ အစဥ္သျဖင့္ တြဲဘက္္ျဖစ္သည့္ နိယာမသေဘာကုိ လက္ေတြ႔ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။
ပထမပိုင္းတြင္ လက္နက္ျဖင့္ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ျခင္းကုိ အျပတ္ခ်ဳိးႏွိမ့္ခံ လုိက္ရၿပီးေနာက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သူ႔ကြ်န္မခံ ေတာ္လွန္ေရး နည္းမသိ လမ္းမရွိျဖစ္လွ်က္ရွိခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္၏ တရားပြဲမ်ားက ေမွာင္ကိုခြင္း၍ အလင္းေဆာင္ျပႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖင့္ သတၱိခဲလူထု၊ ထက္ျမက္ေသာလူထု၊ ဖိလွ်င္ၾကြ ထိလွ်င္ခ်ေသာ လူထုျဖစ္လာေစခဲ့သည္။
လူတုိင္းတြင္ မိမိယုံၾကည္ခ်က္အား လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရွိပုံုကုိ.. မိမိကုိယ္တိုင္က (ကရက္ေဒါက္ ဂက္ဒ္ ေအာက္) ဟု ရာဇ၀င္တြင္ စိန္ေခၚျပလုိက္သည္။
အခ်ဳပ္ဆုိရပါမူ.. ဆရာေတာ္သည္ လြတ္လပ္ေရး ဖခင္၊ လြတ္လပ္ေရး ပတိသေႏၶ၏ မ်ဳိးဗီဇျဖစ္ေသာ ဒီမုိကေရစီ သေဘာတရားကုိ ကုိလုိနီေမွာက္တုိက္ထဲတြင္ပင္ အလင္းေရာင္ေပး၍ ပထမဆုံး မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။
မိမိေပါက္ဖြားႀကီးျပင္ရာ ဇာတိေျမႏွင့္ မိဘႏြယ္ရုိး လူမ်ဳိးတစုတည္း၏ အက်ဳိးကုိမငဲ့၊ ျမန္မာတႏုိင္ငံလုံးသာမက အာရွအႏွိမ္ခံမ်ားအားလုံး ကုိလုိနီထမ္းပုိးေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ခြင့္လမ္းကုိသာ အာရုံထား၍ တသက္လုံး ႀကိဳးစား အနစ္နာခံသြားခဲ့ရွာသည္။
လူမ်ဳိး ဘာသာမခြဲ တေျပးညီ တတန္းတည္း မွ်တညီညြတ္ လြတ္လပ္ တုိးတက္ေရးသည္ ဆရာေတာ္၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း လြတ္လပ္ၿပီးေခတ္ဆုိသည္မွာ စစ္ခင္းသတ္ျဖတ္ တဖက္သတ္ခြဲျခား မတရား မမွ်တ ဗုိလ္က်စုိးမုိး ရွင္ႀကီးက်ားထက္ဆုိးေသာ စံနစ္ဆုိး၀ါဒီမ်ားအား သင္းတုိ႔သေဘာရွိ ကေရာဟိျပဳခြင့္ ပါမစ္ကုိ တရား၀င္ခ်ေပးလုိက္သည့္အတုိင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
အျပစ္မဲ့ျပည္သူတုိ႔၏ လူေမြးလူေရာင္ေျပာင္ဖုိ ့အခြင့္အေရးကား အႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္လာသည့္တုိင္ ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တုိင္းေ၀းမဟုတ္ေတာ့ အားလုံးေပ်ာက္၍ ကုန္းေကာက္စရာႏွင့္ ေ၀းျခင္းျဖစ္ေနပါၿပီ။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းအတြက္အဓိကက်ေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ လုိက္ရွာလွ်င္ အက်ားကုိက္ခံရသည့္အေျခေနတြင္ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေနၾကသည္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ မီးေလာင္ျပာက်ေနဆဲ ျပာပုံထက္တြင္ လက္ညွဳိးထုိး ရန္ေစာင္ေနၾကသည္ႏွင့္လည္းေကာင္း အတူတူသာျဖစ္ပါမည္။
အေရွးျခမ္းမွ မဟာဆုိသူတို႔၏ “လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ” အား လက္ညွဳိးထုိးေနၾကစဥ္တြင္ပင္ ထုိ ့ထက္ႀကီးေသာ “လူမ်ဳိႀကီး၀ါဒ” က အေနာက္ဖက္ မလြယ္ေပါက္မွ မီးထြန္း၍ ေျဗာင္၀င္ေရာက္ေနသည္မွာ ေက်ာခ်မွ ဓားျပမွန္း သိၾကသိအတုိင္းျဖစ္ပါ၏။
သို႔ရာတြင္ ေပါက္ပင္ကုိင္း၍ ဗ်ဳိင္းနားျခင္းေလာ..။
ဗ်ဳိင္းနား၍ ေပါက္ပင္ ကုိင္းျခင္းေလာ ကြင္းဆက္ သေဘာ ပတိစ္စသမုဒ္ပါတ္ကုိကား သိရပါမည္။
သိမွသာ ျဖတ္ေတာက္ဖုိ ့အခြင့္သာမည္ မဟုတ္ပါလား၊ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒကုိ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ စစ္ကြ်န္စံနစ္ကုိ ကုိင္စြဲခဲ့ရသည္။
စစ္ကြ်န္စံနစ္ကုိ တြန္းကန္ရင္း အစြန္းမေရာက္တေရာက္ မ်ဳးိခ်စ္၀ါဒမ်ား ေပၚလာရသည္။
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ကာကြယ္ေနသူခ်င္းသည္ ေဘးလူခ်င္းလည္း ခ်ၾကသည္မွာ မဆန္းေတာ့။
ထိုအခါ ညီညြတ္ေရးအစည္းေျပ၍ တုိင္းျပည္လည္း ဖြတ္ဖြတ္ေၾကျဖစ္ရရွာသည္။
ယခုေနာက္ဆုံးတြင္မူ ဆရာေတာ္ဇာတိေျမမွ စတင္၍ လူမ်ဳးိႀကီး၀ါဒီမ်ားကုိယ္တုိင္ “လူမ်ဳိႀကီး၀ါဒီ” ရုိဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ စစ္တေကာင္း ဘဂၤါလီ အရ္ရီကန္နိစတန္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အထိ တက္၍ေျဖမႏုိင္ ရွင္းမရ ျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ အထူးသတိခ်ပ္၍ အားလုံး ေနာင္ၾကည္လိမၼာ ညီညြတ္မွ်တစြာ ေတာ္လွန္ေရးခရီးဆက္ၾကဖုိ ့လိုအပ္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အားလုံးကုိ အသိေပးအပ္ပါသည္။
ဤမွာ တက္ေရာက္သူအားလုံးေလာက္သည္ ၂၀၀၈ ဥပေဒကုိအတည္မျပဳ ဆန္ ့က်င္၍ ၂၀၁၀ အလိမ္ထုပ္ေျဖ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ အတုေယာင္ သတ္မွတ္လွ်က္ အျပတ္အသတ္ ရွဳတ္ခ်ခဲ့သူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
သို ့ပါလွ်က္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ေပၚတြင္ အီမုိးရွင္းမ်ား ဆင္ေျခပြါးၾကလွ်က္ လမ္းထက္၀က္က အိမ္လွည့္ျပန္ၾကမည့္သူမ်ားကား ေတာ္လွန္ေရး အစဥ္အလာေကာင္းမ်ား ျဖစ္တည္ရာ ေဒလီမွ စတင္၍ မျဖစ္ပါေစႏွင့္ဟုသာ ဆုေတာင္းေနရပါသည္။
အာဇာနည္ အသွ်င္၏ တြယ္စရာရွိလွ်င္ ထိပ္ေျပာင္ကုိ ေရွးကတင္၍ ၀ကြက္ကာတြယ္တတ္ပုံျဖင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ပါမည္။
၁၂ -၀၉ - ၃၆ ေန႕စြဲျဖင့္ သူရိယတုိက္သုိ႔ ေပးပုိ႔ေသာ ဦးဥတၱမကုိယ္ေတာ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာ ေဆာင္းပါးတြင္(ခရိယန္ဘာသာကုိ မစြန္႔ဘဲ ဗုဒၶဘာသာေတြကုိ ညာလွဳိင္းျခင္းျဖစ္၏၊ တေန႔က်လွ်င္ (ထုိစဥ္က သမၼတ ေဒါက္တာ) ဘေမာ္သည္ (ဗုဒၶဘာသာေတြဆီက မဲရမယ္ဆုိရင္) ကတုံးရိတ္၍ ဘုန္းႀကီးလုပ္ျပၿပီး၊ ဗမာျပည္ႀကီးကုိ အယုံသြင္းလွ်က္ ကလိမ္ခ်လိမ့္ဦးမည္။ သတိထားၾက)။
ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ေက်းဇူးရွိလုိ ့ ေက်းဇူးဆပ္ရမွန္းသိၾကသည္ ေဒလီေရာက္ ရခိုင္လူငယ္မ်ားမွ ကမကထျပဳ၍ ပူေဇာ္ထုိက္သူ (အသွ်င့္)အား ပူေဇာ္ဂုဏ္ျပဳျခင္းကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား အားလုံးကုိယ္စား တက္ေရာက္ အားေပးၾကသည့္ ေဒလီက ဘ၀တူမ်ားအားလုံးအား အထူးတလည္ ေမတၱာပုိ ့၍ ယခုကဲ့သုိ႔ ဆုေတာင္းေပးခဲ့ပါသည္။
“အမွန္တရားအတြက္ ဆက္လက္ ရွင္သန္၍ သတၱိကုိ လက္ေတြ ့ခ်သုံးျခင္း ဗ်တၱိျဖင့္ ေအာင္ပြဲရ ေအးခ်မ္းႏုိင္ၾကပါေစ၊ ဆရာေတာ့္ အထိမ္းမွတ္ေန႔မွာ ဆရာေတာ့္စိတ္ဓါတ္မ်ဳိး ေမြးၾကပါစုိ ့”
အသွ်င္ အရိယ၀ံသ (ေခတၱ။
အာသံျပည္)
ရခိုင္ျပည္အမ်ိဳးသားေကာင္စီဆိုဒ္မွ ကူယူထားပါသည္။
ဘ၀သည္ မၿမဲေသာ္လည္း အသွ်င္၏ မွန္ကန္ေသာ သစၥာ၊ ခုိင္မာေသာ စိတ္ဓါတ္ အေဆာက္အဦးကား ၿမဲ၏၊ ခုိင္၏၊ မယိုင္မလဲ။
အသွ်င္၏ မိန္႔မွာခ်က္မ်ားသည္ ရန္သူမ်ားၾကားတြင္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းကဲ့သုိ႔ ထက္ျမက္စြာ တုိက္ပြဲ၀င္ဆဲ၊ ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ အားအရင္းျမစ္ တခုကဲ့သို႔ ပ်ဳိျမစ္တက္ၾကြစြာ မားမားမတ္မတ္ လမ္းညႊန္ျပဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။











“မတရားတဲ့ အစုိးရကုိ ျဖဳတ္္ခ်ႏုိင္တဲ့ အခြင့္ေရး၊ ျပည္သူမ်ား လက္ထဲမွာ အျပည့္အ၀ရွိတယ္။”
အသွ်င့္မိန္႔ခြန္းမ်ားမွာ ရာစုႏွစ္ တစ္ခုနီးပါးၾကာ အတိတ္ တခ်ိန္က အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားေပၚတြင္ အေျခေနလုိအပ္ခ်က္ႏွင့္ ခ်က္ထိ ရဲရဲေတာက္မိန္ ႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္၊ ၿဗိတိသွ် ကုိလုိနီေခတ္ စံနစ္ကုိ ေစာေၾကာေ၀ဘန္၍ အာခံခဲ့ေသာ အသွ်င္၏ ေတာ္လွန္ေရး တပ္လွန္သံမ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္ စစ္ကြ်န္စံနစ္ေအာက္ (ဗမာေတြ သတၱိျပဖုိ႔ တခ်က္ပဲလုိပါေတာ့တဲ့) ျမန္မာျပည္အတြက္ အထူးအားေဆးတလက္သဖြယ္ျဖစ္တုန္းပင္ ျဖစ္ပါသည္ ။ ေဒးဒရဲအပိုင္၊ ဆုကလပ္ရြာ တရားပြဲ မိန္႔ခြန္းက ဤအတြက္ သာဓကပင္ျဖစ္ပါ၏၊ “ဗမာေတြဟာ ေခြးေလာက္မွ သတၱိမရွိၾကဘူး၊ ေခြးက ေခြးခ်င္ဆုိရင္ အေရးပုိင္ေခြးလည္း ျပန္ခ်တာပဲ”
အမွန္ကုိ မသိႏုိင္ေတာ့သည္႔ ထုိစဥ္က ျမန္မာလူထုမွာ ေမွာင္ထဲတြင္ တုိင္ငုတ္သရဲ ထင္စြဲေၾကာက္ရြံ ့ေနခဲ့သည့္ အေျခေနျဖစ္သည္။
ေမွာင္ထဲတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္မ်ားကုိ ထင္လင္းစြာ သိျမင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ အရွင္သည္ ရဲရင့္ျခင္းဟူသည္ မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ အစဥ္သျဖင့္ တြဲဘက္္ျဖစ္သည့္ နိယာမသေဘာကုိ လက္ေတြ႔ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။
ပထမပိုင္းတြင္ လက္နက္ျဖင့္ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ျခင္းကုိ အျပတ္ခ်ဳိးႏွိမ့္ခံ လုိက္ရၿပီးေနာက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သူ႔ကြ်န္မခံ ေတာ္လွန္ေရး နည္းမသိ လမ္းမရွိျဖစ္လွ်က္ရွိခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္၏ တရားပြဲမ်ားက ေမွာင္ကိုခြင္း၍ အလင္းေဆာင္ျပႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖင့္ သတၱိခဲလူထု၊ ထက္ျမက္ေသာလူထု၊ ဖိလွ်င္ၾကြ ထိလွ်င္ခ်ေသာ လူထုျဖစ္လာေစခဲ့သည္။
လူတုိင္းတြင္ မိမိယုံၾကည္ခ်က္အား လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရွိပုံုကုိ.. မိမိကုိယ္တိုင္က (ကရက္ေဒါက္ ဂက္ဒ္ ေအာက္) ဟု ရာဇ၀င္တြင္ စိန္ေခၚျပလုိက္သည္။
အခ်ဳပ္ဆုိရပါမူ.. ဆရာေတာ္သည္ လြတ္လပ္ေရး ဖခင္၊ လြတ္လပ္ေရး ပတိသေႏၶ၏ မ်ဳိးဗီဇျဖစ္ေသာ ဒီမုိကေရစီ သေဘာတရားကုိ ကုိလုိနီေမွာက္တုိက္ထဲတြင္ပင္ အလင္းေရာင္ေပး၍ ပထမဆုံး မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။
မိမိေပါက္ဖြားႀကီးျပင္ရာ ဇာတိေျမႏွင့္ မိဘႏြယ္ရုိး လူမ်ဳိးတစုတည္း၏ အက်ဳိးကုိမငဲ့၊ ျမန္မာတႏုိင္ငံလုံးသာမက အာရွအႏွိမ္ခံမ်ားအားလုံး ကုိလုိနီထမ္းပုိးေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ခြင့္လမ္းကုိသာ အာရုံထား၍ တသက္လုံး ႀကိဳးစား အနစ္နာခံသြားခဲ့ရွာသည္။
လူမ်ဳိး ဘာသာမခြဲ တေျပးညီ တတန္းတည္း မွ်တညီညြတ္ လြတ္လပ္ တုိးတက္ေရးသည္ ဆရာေတာ္၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း လြတ္လပ္ၿပီးေခတ္ဆုိသည္မွာ စစ္ခင္းသတ္ျဖတ္ တဖက္သတ္ခြဲျခား မတရား မမွ်တ ဗုိလ္က်စုိးမုိး ရွင္ႀကီးက်ားထက္ဆုိးေသာ စံနစ္ဆုိး၀ါဒီမ်ားအား သင္းတုိ႔သေဘာရွိ ကေရာဟိျပဳခြင့္ ပါမစ္ကုိ တရား၀င္ခ်ေပးလုိက္သည့္အတုိင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
အျပစ္မဲ့ျပည္သူတုိ႔၏ လူေမြးလူေရာင္ေျပာင္ဖုိ ့အခြင့္အေရးကား အႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္လာသည့္တုိင္ ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တုိင္းေ၀းမဟုတ္ေတာ့ အားလုံးေပ်ာက္၍ ကုန္းေကာက္စရာႏွင့္ ေ၀းျခင္းျဖစ္ေနပါၿပီ။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းအတြက္အဓိကက်ေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ လုိက္ရွာလွ်င္ အက်ားကုိက္ခံရသည့္အေျခေနတြင္ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေနၾကသည္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ မီးေလာင္ျပာက်ေနဆဲ ျပာပုံထက္တြင္ လက္ညွဳိးထုိး ရန္ေစာင္ေနၾကသည္ႏွင့္လည္းေကာင္း အတူတူသာျဖစ္ပါမည္။
အေရွးျခမ္းမွ မဟာဆုိသူတို႔၏ “လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ” အား လက္ညွဳိးထုိးေနၾကစဥ္တြင္ပင္ ထုိ ့ထက္ႀကီးေသာ “လူမ်ဳိႀကီး၀ါဒ” က အေနာက္ဖက္ မလြယ္ေပါက္မွ မီးထြန္း၍ ေျဗာင္၀င္ေရာက္ေနသည္မွာ ေက်ာခ်မွ ဓားျပမွန္း သိၾကသိအတုိင္းျဖစ္ပါ၏။
သို႔ရာတြင္ ေပါက္ပင္ကုိင္း၍ ဗ်ဳိင္းနားျခင္းေလာ..။
ဗ်ဳိင္းနား၍ ေပါက္ပင္ ကုိင္းျခင္းေလာ ကြင္းဆက္ သေဘာ ပတိစ္စသမုဒ္ပါတ္ကုိကား သိရပါမည္။
သိမွသာ ျဖတ္ေတာက္ဖုိ ့အခြင့္သာမည္ မဟုတ္ပါလား၊ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒကုိ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ စစ္ကြ်န္စံနစ္ကုိ ကုိင္စြဲခဲ့ရသည္။
စစ္ကြ်န္စံနစ္ကုိ တြန္းကန္ရင္း အစြန္းမေရာက္တေရာက္ မ်ဳးိခ်စ္၀ါဒမ်ား ေပၚလာရသည္။
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ကာကြယ္ေနသူခ်င္းသည္ ေဘးလူခ်င္းလည္း ခ်ၾကသည္မွာ မဆန္းေတာ့။
ထိုအခါ ညီညြတ္ေရးအစည္းေျပ၍ တုိင္းျပည္လည္း ဖြတ္ဖြတ္ေၾကျဖစ္ရရွာသည္။
ယခုေနာက္ဆုံးတြင္မူ ဆရာေတာ္ဇာတိေျမမွ စတင္၍ လူမ်ဳးိႀကီး၀ါဒီမ်ားကုိယ္တုိင္ “လူမ်ဳိႀကီး၀ါဒီ” ရုိဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ စစ္တေကာင္း ဘဂၤါလီ အရ္ရီကန္နိစတန္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အထိ တက္၍ေျဖမႏုိင္ ရွင္းမရ ျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ အထူးသတိခ်ပ္၍ အားလုံး ေနာင္ၾကည္လိမၼာ ညီညြတ္မွ်တစြာ ေတာ္လွန္ေရးခရီးဆက္ၾကဖုိ ့လိုအပ္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အားလုံးကုိ အသိေပးအပ္ပါသည္။
ဤမွာ တက္ေရာက္သူအားလုံးေလာက္သည္ ၂၀၀၈ ဥပေဒကုိအတည္မျပဳ ဆန္ ့က်င္၍ ၂၀၁၀ အလိမ္ထုပ္ေျဖ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ အတုေယာင္ သတ္မွတ္လွ်က္ အျပတ္အသတ္ ရွဳတ္ခ်ခဲ့သူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
သို ့ပါလွ်က္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ေပၚတြင္ အီမုိးရွင္းမ်ား ဆင္ေျခပြါးၾကလွ်က္ လမ္းထက္၀က္က အိမ္လွည့္ျပန္ၾကမည့္သူမ်ားကား ေတာ္လွန္ေရး အစဥ္အလာေကာင္းမ်ား ျဖစ္တည္ရာ ေဒလီမွ စတင္၍ မျဖစ္ပါေစႏွင့္ဟုသာ ဆုေတာင္းေနရပါသည္။
အာဇာနည္ အသွ်င္၏ တြယ္စရာရွိလွ်င္ ထိပ္ေျပာင္ကုိ ေရွးကတင္၍ ၀ကြက္ကာတြယ္တတ္ပုံျဖင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ပါမည္။
၁၂ -၀၉ - ၃၆ ေန႕စြဲျဖင့္ သူရိယတုိက္သုိ႔ ေပးပုိ႔ေသာ ဦးဥတၱမကုိယ္ေတာ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာ ေဆာင္းပါးတြင္(ခရိယန္ဘာသာကုိ မစြန္႔ဘဲ ဗုဒၶဘာသာေတြကုိ ညာလွဳိင္းျခင္းျဖစ္၏၊ တေန႔က်လွ်င္ (ထုိစဥ္က သမၼတ ေဒါက္တာ) ဘေမာ္သည္ (ဗုဒၶဘာသာေတြဆီက မဲရမယ္ဆုိရင္) ကတုံးရိတ္၍ ဘုန္းႀကီးလုပ္ျပၿပီး၊ ဗမာျပည္ႀကီးကုိ အယုံသြင္းလွ်က္ ကလိမ္ခ်လိမ့္ဦးမည္။ သတိထားၾက)။
ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ေက်းဇူးရွိလုိ ့ ေက်းဇူးဆပ္ရမွန္းသိၾကသည္ ေဒလီေရာက္ ရခိုင္လူငယ္မ်ားမွ ကမကထျပဳ၍ ပူေဇာ္ထုိက္သူ (အသွ်င့္)အား ပူေဇာ္ဂုဏ္ျပဳျခင္းကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား အားလုံးကုိယ္စား တက္ေရာက္ အားေပးၾကသည့္ ေဒလီက ဘ၀တူမ်ားအားလုံးအား အထူးတလည္ ေမတၱာပုိ ့၍ ယခုကဲ့သုိ႔ ဆုေတာင္းေပးခဲ့ပါသည္။
“အမွန္တရားအတြက္ ဆက္လက္ ရွင္သန္၍ သတၱိကုိ လက္ေတြ ့ခ်သုံးျခင္း ဗ်တၱိျဖင့္ ေအာင္ပြဲရ ေအးခ်မ္းႏုိင္ၾကပါေစ၊ ဆရာေတာ့္ အထိမ္းမွတ္ေန႔မွာ ဆရာေတာ့္စိတ္ဓါတ္မ်ဳိး ေမြးၾကပါစုိ ့”
အသွ်င္ အရိယ၀ံသ (ေခတၱ။
အာသံျပည္)
ရခိုင္ျပည္အမ်ိဳးသားေကာင္စီဆိုဒ္မွ ကူယူထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment