Thursday 25 August 2011

မတရားဥပေဒ စိုးမိုေရး အႏၱရာယ္ေဘးမွ ကင္းေဝးၾကပါေစ

ႏုိင္ငံေရး စနစ္တြင္ တပါတီ အာဏာရွင္စနစ္လား။ 
ပါတီစုံ စနစ္လား ဆုိသည္မွာ အခရာက်ေပသည္။ 
တပါတီအာဏာရွင္ စနစ္တြင္ ထိုစနစ္ကုိ ကာကြယ္ေသာ (၁၉၇၄) ျပည္ေထာင္စု ဆုိရွယ္လစ္ သမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ရွိခဲ့သည္။
ဤ (၇၄) ဥပေဒပုဒ္မ – (၂၀၁ ) တြင္ “ျပည္သူ႕လြတ္ေတာ္သည္ ဤဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ၏ အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားကုိ လိုအပ္သလုိ အခါအားေလွ်ာ္စြာ ထုတ္ျပန္ႏုိင္သည္” ဟု ျပဌာန္းထားသည္။
ပုဒ္မ (၇၃) (ခ) တြင္လည္း ”ႏိုင္ငံေတာ္ ေကာင္စီသည္ ဤဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမွ အပ အျခားဥပေဒမ်ား၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ တညီ တညြတ္တည္း ျဖစ္ေစရန္ ဖြင့္ဆုိျခင္း” အတြက္ အာဏာအပ္ႏွင္းထားၿပီး ထိုအာဏာကို ႏုိင္ငံေတာ္၏ အျမင့္ဆုံး တရားရုံးသို႕ ေပးအပ္ထားျခင္း မရွိပါ။

မဆလ ျပည္သူ႕လြတ္ေတာ္က ျပဳလုပ္ျပဌာန္းလိုက္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္မ်ားက ထုတ္ျပန္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ေသာ္လည္းေကာင္း တရားေရးအျမင္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ႏုိင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ တပါတီ စနစ္ကို က်င့္သုံးခဲ့သည့္ မဆလေခတ္ ကာလ တေလွ်ာက္လုံး၌ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ဥပေဒအမ်ားစုသည္ ျပည္သူလူထု အက်ိဳးစီးပြား ထက္စာလွ်င္ အာဏာပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကို အကာအကြယ္ေပးသည့္ ဥပေဒမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္းကို ေတြ႕ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။

စစ္အာဏာရွင္မ်ား ႀကီးစိုးမႈေအာက္တြင္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး သေဘာတရားမ်ားမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ့ရၿပီးေနာက္၊ ျပည္သူလူထုအား ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ အမိန္႕၊ ညြန္ၾကားခ်က္မ်ားကိုသာ အတင္းအၾကပ္ လိုက္နာခဲ့ရသည္။ 
ထုိ႕ေၾကာင့္ လူ႕အခြင့္အေရး ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ ဆိတ္သုဥ္းခဲ့ရသည္။ 
ထိုနည္းတူ ပါတီစုံ စနစ္ကို က်င့္သုံးသည္။ (၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၇) ဟု ေဖာ္ျပေသာ္လည္း တပါတီ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၏ အေမြဆုိးကို တျပားသားမွ မေလ်ာ့ဘဲ၊ ႀကံ့ဖြံ႕ တပါတီ အာဏာရွင္စနစ္ကို က်င့္သုံးကာ နအဖ စစ္အုပ္စု ထုတ္ခဲ့သမွ် ဥပေဒမ်ားကို စစ္အုပ္စု တအာဏာေအာက္က ဥပေဒမ်ားျဖင့္ အသက္ဆက္ရန္ ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္ေတြ ထုတ္လာပါသည္။
မဆလထက္ ႀကံ့ဖြံ႕က ကိုးဆယ္ဆသာ၍ ေသာင္းက်န္း ေနသည္ကုိ ၎တုိ႕ ထုတ္ခဲ့သမွ် စစ္ဥပေဒစနစ္၏ အထြက္ပစၥည္းမ်ားက သက္ေသ ျပေနပါသည္။

ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ (တပါတီ အာဏာရွင္စနစ္ မဟုတ္) က တည္ရွိေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ (၁၉၄၇) ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အခန္း (၈) ပုဒ္မ – (၁၃၇) တြင္ ”တရားဥပေဒ တခုသည္ အေျခခံ ဥပေဒရွိ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအရ ခုိင္လုံသည္၊ မခုိင္လုံသည္ ဟူေသာ ျပႆနာ ေပၚေပါက္ေနသည့္ အမႈမ်ားကုိ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၏ အယူခံ စီရင္ပိုင္ခြင့္ အာဏာျဖင့္ မစီရင္ မဆုံးျဖတ္ရဟု မည္သည့္ တရားဥပေဒမ်ိဳးကိုမွ် မျပဳရ။” ဟုျပဌာန္းထားခ်က္အရ ဥပေဒမ်ား၊ အမိန္႕မ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္တို႕၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အစရွိသည္တုိ႕အား ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္း ရွိ မရွိ အေပၚ သုံးသပ္ဆုံးျဖတ္ခြင့္ကုိ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္သုိ႕ ေပးအပ္ထားေၾကာင္း အထင္အရွား ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါသည္။
ပါတီစုံစနစ္သို႕ သြားသည္ ဆိုထားေသာ္လည္း စစ္အုပ္စု တအာဏာ တဖြဲ႕၏ ေဆြမ်ဳိးစု ႀကံ့ဖြံ႕ပါတီမွာ မဆလႏွင့္ ထည္လဲမ၀တ္သည့္ ေမ်ာက္ေလာင္းကဲ့သုိ႕ က်င့္သုံးေနသည့္ အက်င့္စရုိက္ဆုိးကုိ လုံးလုံးျပဳျပင္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ စစ္အုပ္စု အာဏာရွင္ ဥပေဒစနစ္ လုံး၀ မျဖစ္သင့္ပါ။ 

ဒီမိုကေရစီသစ္ ဥပေဒစနစ္သာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။
အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီ ဥပေဒစနစ္ႏွင့္ ေခါက္ရုိးက်ိဳးေနေသာ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကုိယ္သန္႕သင့္ပါသည္။ 
လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ထိုက္တန္ေသာ ဥပေဒစနစ္ကို တီထင္ဖန္တီးသင့္ပါသည္။ ဥပေဒစနစ္ျခင္း အတူတူ က်င့္သုံးေနေသာ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံတြင္ ၎တုိ႕၏ ဥပေဒစနစ္တြင္းရွိ ဥပေဒမ်ားကုိ တျဖည္းျဖည္းျခင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေနသည္မ်ားကုိ အတုယူသင့္ပါသည္။ 
အေပၚထပ္ အေဆာက္သည္ အေျခခံစီးပြားေရးကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ကာ အေထာက္အကူ လြန္စြာ အက်ိဳးျပဳႏုိင္သည္ကို ပညာရွင္ဆုိသူမ်ား ေလ့လာသင့္ပါသည္။

ဥပေဒအရ အုပ္ခ်ဳပ္ရမည့္ အစုိးရမ်ား အေနျဖင့္ ဥပေဒကိုယ္၌က မေကာင္းလွ်င္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် အစုိးရေကာင္းတရပ္ မေပၚေပါက္လာႏုိင္ပါ။
ဥပေဒသည္ ရွင္းလင္းရသည္။
တိက်ရသည္။
ျပည္သူလူထု လြယ္ကူစြာ နားလည္ သေဘာ ေပါက္ေစရပါမည္။ မည္သူမဆုိ ဥပေဒတရပ္ရပ္၊ သို႕တည္းမဟုတ္ အဆုိပါ ဥပေဒတရပ္ရပ္တြင္ ပါ၀င္ေသာ ဥပေဒပုဒ္မ တခုခ်င္းစီ၏ ဆုိလိုခ်က္ကို သိရွိႏိုင္ေစရန္ ဥပေဒကို တတ္ႏိုင္သမွ် လြယ္ကူ ရွင္းလင္းစြာ ေရးသား ထားရမည္ျဖစ္သည္။ ဥပေဒက မည္သည့္အရာကို လုပ္ခြင့္ျပဳသည္၊ သို႕မဟုတ္ မည္သည့္အရာကို လုပ္ခြင့္မျပဳ ဆုိသည္ကုိ သိရွိျခင္းအားျဖင့္ မည္သူမဆုိ ၎တို႕၏ လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ျဖစ္ေစရန္ ထိန္္းေက်ာင္း တည့္မတ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။

ျပဌာန္းထားေသာ ဥပေဒသည္ ရွင္းလင္းတိက်မႈ မရွိသျဖင့္ ဥပေဒကုိ လုိက္နာၾကရေသာ ႏိုင္ငံသားတုိ႕သည္ ဥပေဒႏွင့္ညီသည္ဟု ထင္ေသာ အေၾကာင္း ကိစၥ တစုံတရာကို ျပဳမူလုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းအား ေနာင္အနာဂတ္ကာလ၌ အဆိုပါ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ခ်က္ကုိပင္ ဥပေဒႏွင့္ မညီဟု အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူ၍ အျပစ္ေပးျခင္း ခံရမည္ဆုိပါက ၎မွာ ဥပေဒကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ ေစျခင္းပင္ ျဖစ္ၿပီး၊ တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရးက ထိုကဲ့သို႕ေသာ ဥပေဒကို  ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္၍ အက်ိဳးသက္ေရာက္ ေစျခင္းအား ခြင့္မျပဳေပ။
ဥပေဒ ကၽြမ္းက်င္သူတုိ႕သည္ ဥပေဒကုိ မလိမ့္တစ္ပါတ္လုပ္ၿပီး အဓိပၸါယ္ႏွစ္ခြ ထြက္ေစျခင္းျဖင့္ ပညာ အေျခခံနည္းပါးသူ၊ ဥပေဒႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္ မရွိသူမ်ားအေပၚ ျခယ္လွယ္မႈမ်ား ရွိခဲ့ၾကသည္။ 
ထုိ႕ေၾကာင့္ တရားဥပေဒ စိုးမုိးမႈကို ျဖစ္ထြန္းေစရန္အတြက္ ရွင္းလင္း တိက် ျပတ္သားေသာ ဥပေဒမ်ားကို ေရးဆြဲျပဌာန္းရန္ လုိေပသည္။

ဥပေဒတရပ္ေရးဆြဲရာ၌ အေၾကာင္းအခ်က္ အဂၤါရပ္ အတိအက် ပါရွိရမည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒ (ရာဇ၀တ္ ဥပေဒ) တြင္ တိက်စြာ ေရးသားေဖာ္ျပၿပီး ထိုျပစ္မႈ အဂၤါရပ္တို႕အား က်ဴးလြန္ ေဖာက္ဖ်က္လွ်င္ မည္သို႕ျပစ္ဒဏ္ စီရင္ႏိုင္သည္ကို အတိအက် ရွင္းလင္းစြာ ေရးသားထား ပါသည္။
ဥပေဒတရပ္၏ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ ကိစၥအတြက္ တိက်ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။ အဓိပၸါယ္ ႏွစ္ခြ ရွိျခင္းသည္ ဥပေဒ မဟုတ္ေခ်။ 
ဥပေဒဆုိသည္မွာ အဆိုပါ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္အရ လုပ္ရမည္ကို လည္းေကာင္း (သို႕မဟုတ္) မလုပ္ရမည္ကုိလည္းေကာင္း တိက်စြာ ေဖာ္ျပထားရ မည္ျဖစ္သည္။
ျခြင္းခ်က္ ႏွင့္ အေၾကာင္းျပၿပီး ဥပေဒအား မရွင္းမလင္းေအာင္ (သို႕မဟုတ္) ရႈပ္ေထြးေအာင္ လုပ္၍ မရေပ။

ဥပမာ ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္း သာယာေရးအား ထိပါးေႏွာက္ယွက္သည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ ႏုိင္ငံေရး သမားမ်ားအား ”၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ အေရးေပၚ စီမံမႈ အက္ဥပေဒ” ပုဒ္မ ၅ (ည) ျဖင့္ ဖမ္းဆီး အေရးယူျခင္း ခံရေနၾက ရသည္။
သို႕ေသာ္ ၎ဥပေဒ၌ ဥပေဒႏွင့္မညီသည့္ မည္သည့္အမႈကို ျပဳလုပ္လွ်င္ ျပစ္မႈေျမာက္သည္ကုိ တိတိက်က် ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိဘဲ၊ အေရးယူႏုိင္သျဖင့္” အျမင္ကပ္ ဥပေဒ၊ အျမင္ကပ္ ပုဒ္ထီး ပုဒ္မ” ဟု အမည္တြင္လ်က္ ရွိေပသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူအမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးဆက္ဆံရေသာ အတုိက္အခံ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား အေပၚတြင္ အာဏာရအစိုးရမ်ားက အျပစ္ရွာ၍ အေရးယူႏုိင္ရန္ ဖန္တီးသည့္ ဥပေဒဟုလည္း သတ္မွတ္ႏိုင္ေပသည္။ အဆုိပါ ဥပေဒအရ ႏိုင္ငံေတာ္ ျငိမ္၀ပ္ပိျပားေရး၊ လုံၿခံဳေရး၊ ေအးခ်မ္းသာယာေရး စသည့္တုိ႕ကို ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို သတ္မွတ္ထားၿပီး မည္သူမဆို ပုဒ္မ ၅ (ည) တြင္ ”ျပည္ေထာင္စု၏ လုံၿခံဳေရးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရးကို ေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္ေစရန္ အေၾကာင္းရွိေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ အမ်ားျပည္သူ၏ သို႕တည္းမဟုတ္ ျပည္သူတစ္စု၏ ကုိယ္က်င့္တရားကို ျဖစ္ေစ၊ အျပဳအမူကို ျဖစ္ေစ၊ ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ေစရန္ ႀကံရြယ္၍ တစ္ခုခုလုပ္လွ်င္ (သို႕တည္းမဟုတ္) ယင္းသုိ႕ျဖစ္ေစ အေၾကာင္းရွိေသာ အမႈကိုျပဳလွ်င္ ထိုသူအား (၇) ႏွစ္ထိ ေထာင္ဒဏ္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေငြဒဏ္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဒဏ္ ႏွစ္ရပ္လုံးေသာ္လည္းေကာင္း ထိုက္သင့္ေစရမည္။” ဟု ျပဌာန္းထားပါသည္။

ဤပုဒ္မ ၅ (ည) ၏ ျပဌာန္းခ်က္တြင္ ပါရွိေသာ ”ျငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး” ဆုိသည့္ စကားရပ္၏ အဓိပၸါယ္မွာ မည္သည့္အရာကို ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္သည္ကို ရွင္းလင္းတိက်စြာ နားလည္ႏုိင္ရန္ ခက္ခဲသကဲ့သို႕ ”ကိုယ္က်င့္တရားကို ျဖစ္ေစ၊ အျပဳအမူကို ျဖစ္ေစ၊ ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ေစရန္ ႀကံရြယ္၍” ဆုိေသာ စကားရပ္မွာလည္း လုိလွ်င္ လုိသလို၊ မလိုလွ်င္ မလိုသလို အဓိပၸါယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေကာက္၍ရေသာ စကားရပ္ ျဖစ္ၿပီး၊ အတိအက် မည္သည့္အရာကုိ ဆုိလိုျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ညြန္းထားျခင္းမရွိေပ။
မည္ကဲ့သုိ႕ေသာ ကုိယ္က်င့္တရားကို ဆုိလိုပါသနည္း၊ မည္ ကဲ့သုိ႕ေသာ အျပဳအမူကုိ ဆိုလိုပါသနည္း- ဆုိသည္ကုိ အဆုိပါ ဥပေဒ ပုဒ္မက ရွင္းလင္းစြာ ျပဌာန္းထားျခင္း မရွိပါ။
(၁၉၅၀) ျပည့္ႏွစ္ အေရးေပၚ စီမံမႈအက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၅ (ည) ပါ ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္ ထုိကဲ့သို႕ပင္ ျပည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရကို ဆန္႕က်င္က်ဴးလြန္ေသာ ျပစ္မႈမ်ား အတြက္ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒ (ရာဇသတ္ႀကီး ဥပေဒ) ပုဒ္မ – ၁၂၄ (က) တြင္ ”အၾကည္ညိဳ ပ်က္ေအာင္ ျပဳျခင္း” ျပဌာန္းခ်က္ တို႕ကို ႏႈိင္းယွဥ္ ေလ့လာ သုံးသပ္ၾကည့္ပါက ဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္၏ တိက်မႈ ရွိျခင္းႏွင့္ မရွိျခင္း၏ ကြာျခားခ်က္ကို ထင္ရွားစြာ ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ရာဇသတ္ႀကီး ဥပေဒပုဒ္မ – ၁၂၄ (က) တြင္ – အစိုးရကို အၾကည္ညိဳ ပ်က္ေအာင္ ျပဳျခင္းဆုိရာ၌ – မုန္းထားေအာင္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မေလးစားေအာင္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေမတၱာပ်က္ေအာင္ေသာ္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ေစရန္ လႈံ႕ေဆာ္ျခင္း၊ သို႕တည္းမဟုတ္ လႈံ႕ေဆာ္ရန္ အားထုတ္ျခင္း မရွိဘဲ၊ …. ” အစုိးရ၏ ေဆာင္ရြက္မႈ အစီအစဥ္ကို ဥပေဒႏွင့္ ညီေသာနည္းျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ျပဳျပင္ေစရန္ ရည္ရြယ္လ်က္၊ ထိုသို႕ ေဆာင္ရြက္မႈကို သေဘာမက်ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ျခင္းသည္ ဤပုဒ္မအရ ျပစ္မႈမေျမာက္” ဟူ၍ လည္းေကာင္း ….” အစုိးရ၏ စီမံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာ ေဆာင္ရြက္မႈကို သို႕တည္းမဟုတ္ အျခား ေဆာင္ရြက္မႈကို သေဘာမက်ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ျခင္းသည္ ဤပုဒ္မအရ  ျပစ္မႈ မေျမာက္”ဟူ၍လည္းေကာင္း မည္ကဲ့သို႕ ေဆာင္ရြက္လွ်င္ ျပစ္မႈေျမာက္ၿပီး၊ မည္ကဲ့သုိ႕ ေဆာင္ရြက္လွ်င္ ျပစ္မႈမေျမာက္ ဆိုသည္ကို သိသာထင္ရွားစြာ ျပဌာန္းထားရွိပါသည္။

န၀တ နအဖ စစ္အစိုးရက ႏုိင္ငံေရးပါတီ၀င္ အခ်ိဳ႕အား ၎တို႕၏ ပါတီအစည္းအေ၀း သြား တက္ေရာက္သည့္ ကိစၥတြင္လည္း ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္းသာယာေရးကို ေႏွာက္ယွက္ ထိပါးသည္ဟု ဆုိ၍ ဤပုဒ္မ ၅ (ည) တပ္ၿပီး ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခဲ့ၾကသည္။ 
ယေန႕ ယခု ဗုိလ္သိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြံ႕လည္း ထုိနည္းအတုိင္းး လိုက္ရန္ အကြက္ခ်ေနသည္ကုိ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား သတိ ရွိေနၾကရေပမည္။ 
ဤပုဒ္မ ၅ (ည) သည္ ျပစ္မႈအ ဂၤါရပ္အားျဖင့္ မရွင္းမလင္း ျဖစ္ေန၍ ေနရာတကာ၌ အသုံးခ် ႏုိင္ရန္ အေနအထားမ်ိဳး လုပ္ေဆာင္ေနသျဖင့္ စစ္အစုိးရ အဆက္ဆက္ အသုံးျပဳခဲ့ၾကေပသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ဥပေဒသည္ ရွင္းလင္းတိက်ၿပီး လူအမ်ား နားလည္ သေဘာေပါက္ လြယ္ကူေစရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သို႕မွသာ ျပည္သူတို႕က လုိက္နာ က်င့္သုံးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ဥပေဒသည္ ရွင္းလင္း တိက်မႈမရွိဘဲ လုိသလို အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူ၍ ရေနပါက ဥပေဒအႏွစ္သာရ ပ်က္ယြင္း ခြ်တ္ေခ်ာ္ကာ ဥပေဒတိမ္းေစာင္းၿပီး တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဥပေဒမဲ့ မင္းမဲ့ စရိုက္ျဖင့္ စိတ္ထင္တုိင္း ထုတ္ျပန္သည့္ ဥပေဒ၊ အမိန္႕အာဏာ ညြန္ၾကားခ်က္ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကင္းေ၀းၾကပါေစ။
 
ဦးမ်ိဳး (ဥပေဒ)

Arakan Review ဆိုဒ္မွ ကူယူထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment